سئو-چیست

سئو چیست؟ (SEO) | خدمات بهینه سازی موتور جستجوگر

سئو چیست؟ SEO | خدمات سئو سایت | بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

اولین سوالی که همیشه ذهن مخاطبان این حوزه را درگیر نموده و همچنان برای بیشتر افراد سوال بوده این است که اساسا سئو چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم سئو (SEO) مخفف واژه‌های Search Engine Optimization یا به فارسی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر است اما در واقع “سئو یک هنر است” هنر برندینگ، جا انداختن نامهای تجاری در اذهان عمومی و نهایتا هدایت ترافیک به سمت وبسایت گفته میشود. در ایران به همراه سئو عبارات اضافه تری مانند سئو کردن، سئو سازی، بهبود سئو و… نیز ممکن است به کار گرفته شود که مفهومی یکسان دارند.

به بیانی دیگر سئو به کارگیری عملیاتی حرفه‌ای در طراحی و کدنویسی سایت و تولید محتوا در آن میباشد تا سایت بتواند جایگاه و رتبه بهتر در موتورهای جستجوگر که معروف ترینشان گوگل است، پیدا کند. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد هنگامی که عبارتی را در گوگل سرچ میکنید یا به اصلاح گوگل میکنید و از هزاران هزار مطلبی که در کسری از ثانیه به شما نمایش داده میشود، چگونه یک سایت به خصوص در جایگاه اول و مابقی به ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که هرکدام از موتورهای جستجوگر الگوریتم مختص به خود را برای ارتقای رتبه سایت‌ها درنظر میگیرند. شناسایی چنین الگوریتم‌هایی مربوط به حیطه کاری سئوکاران یا افراد متخصص در زمینه سئو میباشد. مطمئن باشید سایت‌های نخستی که در رتبه بندی موتورهای جستجو میبینید بدون دلیل آن جایگاه‌ها را به دست نیاورده اند. برای دستیابی و حفظ چنین امتیازاتی، روزها، ماه‌ها و حتی سالها تلاش مستمر داشته اند و سئو حرفه‌ای انجام داده‌اند.

چرا باید سئو کنیم؟

سئو-چیست

شاید افتتاح یک فروشگاه ساده بتواند مشتری‌های خاص خودتان را برایتان به ارمغان بیاورد (البته با حجم بسیار زیادی هزینه و صرف زمان)، اما اگر بخواهید در بازار واقعی و گسترده رقابت کنید و از دیگران جلو بزنید، باید امکانات رفاهی مشتریان ازجمله ظاهرسازی و همچنین نرخ و قیمت رقابتی برای محصولاتتان درنظر بگیرید تا مشتریان شما بیشتر و بیشتر شوند. در دنیای اینترنت و فضای دیجیتال چنین رقابتی با انجام روند قدرتمند اما زمانبر سئو انجام میگیرد.

قانون شماره یک تجارت: بیشتر دیده شدن یعنی دریافت مخاطب بیشتر (یافتن مشتری بالقوه)، مخاطب بیشتر یعنی فروش بیشتر (نرخ تبدیل بیشتر به مشتری بالفعل). سئو این کار را برایتان انجام میدهد…

تجربه نشان داده مخاطبان هنگامی که عبارتی را در اینترنت جستجو میکنند (بیش از 90% جستجوهای جهان در طول روز در گوگل است) تنها به لینک ظاهر شده در صفحه اول بسنده میکنند، چرا که از دید آنها نیز این لینک‌ها راه های ورود به بهترین سایت‌ها هستند و به ندرت به صفحات بعدی مراجعه میکنند. پس شما اگر جایگاهی در صفحه‌ی نخست نداشته باشید، درواقع حضورتان در دنیای اینترنت چندان ارزشمند نخواهد بود، زیرا کمتر دیده میشوید و همان قانون اول تجارت همچنان کار خود را میکند. “کمتر دیده شدن یعنی دریافت مخاطب کمتر و مخاطب کمتر یعنی فروش کمتر”.

مردم جهان روزانه درحدود 7 میلیارد بار از موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل استفاده میکنند و سئو یکی از روشهای منطقی، مقرون به صرفه و اثرگذار برای دستیابی به جایگاه بهتر در نتایج ظاهر شده و کسب مخاطب بیشتر برای شماست.

البته نتایج حاصل از سئو | SEO به راحتی به دست نمیآید و قطعا زمانبر خواهد بود. حتی اینکه چه مدت یا با چه سرعتی یا به چه شکلی نسبت به کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی دلخواهتان سئو مطلوب رخ دهد هم در بیشتر مواقع قابل تشخیص دقیق نیست و نخواهد بود.

چرا که هر کلمه کلیدی (Keyword) یا عبارت کلیدی که خود شامل دو یا چند کلمه کلیدی است بسته به میزان محبویت، رقابت، ارزش تجاری، فعالیت تجاری انجام شده در حوزه مرتبط با آن، میزان سرمایه گذاریهای انجام شده روی آن، میزان سئو و محتوا سازی انجام شده روی آن و 10ها آیتم دیگر طی یک فرآیند بلندبالا توسط گوگل ارزش گذاری شده و زمان پدیدار شدن آن در صفحه اول گوگل تنها برای سایت گوگل قابل تشخیص است.

در عمل کارشناسان و متخصصان سئو با توجه به بررسی های تخصصی و البته تجربه میتوانند با نسبت های نیمه دقیق زمان قرار گرفتن کلمات یا عبارات کلیدی شما را در صفحه اول حدس نزدیک به واقع بزنند که عموما هرچه تیم یا شخص متخصص‌تر و با تجربه‌تر باشد این تشخیص طبعا میتواند با دقت بالاتری انجام شود.

الگوریتم به کارگیری سئو در موتورهای جستجوی مختلف

الگوریتم سئو

شاید بسیاری از شما بدانید موتورهای جستجوگر دیگری نیز بجز گوگل وجود دارند که کاربردی مشابه با آن دارند. مثل یاهو (Yahoo)، بینگ (Bing)، اسک (Ask) و غیره… اما طبق تحقیقات صورت گرفته بهترین و پرمصرف‌ترین آنها همان Google است که همه ما به احتمال زیاد آن را میشناسیم. تا جاییکه عبارت گوگل کردن در سطح جهان به عنوان یک فعل برای Search یا همان جستجوی اینترنتی به کار گرفته میشود. همانگونه که در نوع موتورهای جستجوگر تفاوت وجود دارد، بدیهی است که الگوریتم موتورهای جستجو برای ارزش گذاری صفحات (Page Rank) در بحث SEO نیز با یکدیگر متفاوت باشند. دراصل شناخت چنین الگوریتم‌هایی نیازمند کسب دانش حرفه‌ای و پیشرفته درزمینه سئو است که از حوصله‌ی این مطلب خارج است.

در گذشته دو سبک نوشتاری برای طراحی یک وبسایت اینترنتی وجود داشت. یک مدل طراحی برای کاربران و دیگری یک مدل برای موتورهای جستجوگر بود. بدین ترتیب که اگر عبارات صریح و مفهومی برای بازدیدکنندگان مینوشتید نمیتوانسید جایگاه خوبی در موتورهای جستجوگر داشته باشید و درمقابل اگر از عبارات کلیدی خسته کننده به کرات استفاده میکردید، رتبه خوبی کسب میکردید، اما کاربران از سایت شما دل‌زده میشدند و پس از بازکردن صفحه شما متوجه میشدند که در واقع گول خورده اند و سایت شما را میبستند و احتمالا به خاطر میسپاردند که دیگر وارد سایت شما نشوند و ترفندهای شما بی ارزش میشد و از بین میرفت.

بله … به نظر همه ما با این فضای بی کیفیت در قدیم آشنا هستیم و به خاطر داریم سایتهایی را که فقط تبلیغاتی بودن و با حجم زیادی کلمه کلیدی وارد صفحه اول میشدند و تنها کاراییشان تلف کردن وقت مخاطبان بود. اما خبر خوب اینجاست که این روزها یعنی حداقل در 10 سال اخیر پیشرفت علم و تکنولوژی و توسعه هوش مصنوعی به خصوص در هسته موتورهای جستجوگر مثل گوگل باعث شده الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر (search engine algorithms) به نسبت نیاز و سلیقه کاربران و البته منطقی و عادلانه شدن نتایج هماهنگ شده‌اند و ضمن به کار گیری از جدیدترین علوم رایانه ای و هوش مصنوعی (AI) دیگر فضای وب مثل قدیم با محتواهای بدردنخور و بی‌کیفیت پر نمیشود.

مزایای بکارگیری سئو چیست؟

سئو کاری عملیاتی هدفمند به منظور بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر است که امروزه به کارگیری چنین تکنیکی از لازمه‌های اصلی پیشرفت تجارت شما می‌باشد. اجرای سئو از مزیت‌های بسیاری برخوردار است که ما در آریالینک به 10 مورد از بهترین مزایای سئو کردن اشاره کرده و به توضیح آن‌ها میپردازیم:

مزایای سئو

1- سئو کسب و کار شما را متحول می‌کند

افراد برای افزایش فروش و درنتیجه افزایش درامد خود در حوزه‌ی دیجیتال و آنلاین نیاز دارند تا فرایند سئو را بر روی سایت خود انجام داده تا بتوانند بیشتر دیده شوند و کسب و کار خود را رونق بخشند.

بکارگیری سئو در یک تجارت و کسب و کار، فروشتان را از حالت استاتیک به حالت داینامیک تغییر خواهد داد. به این صورت که مشتریان بجای سرچ کردن آدرس دقیق سایت شما، در حالتی که هیچ گونه آشنایی هم با مدل کسب و کارتان نداشته باشند، میتوانند با یک سرچ ساده در گوگل به سایت شما برسند.

استفاده از سئو خوب و دقیق باعث میشود که در همان سرچ ساده شما در گزینه‌های نخست صفحه اول گوگل باشید و مشتریان راحت به فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند.

همچنین چنین چیزی باعث افزایش اعتبار شما و تجارت شما خواهد شد. چون چنین برتری رتبه‌ای نشان دهنده‌ی صرف زمان و هزینه‌ی بالا برای کسب و کارتان و همینطور ارزشمند بودن سایت شما خواهد بود. پس به بیانی ساده سئو کردن کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.

2- سئو سرمایه‌گذاری امن و مقرون‌به‌صرفه است

ارزش سئو

اگر تمایل داشته باشید فروشگاهتان بازدهی بیشتری داشته باشد، میبایست فرایند تبلیغاتی برای آن به کار بگیرید. برای این منظور باید تابلو خوب بر روی فروشگاه نصب کنید، کاغذ و بنر چاپ کنید، کارت ویزیت تهیه کنید، افرادی را به عنوان بازاریاب استخدام کنید و…

همه این موارد نیازمند صرف هزینه بالا و البته زمان زیاد برایتان خواهد بود. و البته که بازدهی چنین تبلیغات‌هایی صرفا معطوف به همان افرادی میشود که به صورت تصادفی تابلو مغازه شما را دیده‌اند و یا کاغذهایتان به دستشان رسیده است.

ضمن این نکته که بسیاری از همان افرادی که تبلیغات خودتان را به دستشان میرسانید حتی زحمت نگاه کردن به کاغذ را به خود نمی‌دهند.

اما در فرایند سئو شما با یکبار هزینه میتوانید برای همیشه خود را به هر آن کس که با دنیای اینترنت سر و کار دارد که امروزه طیف عظیمی از افراد را شامل میشود، نشان بدهید.

همچنین فرایند سئو، عرضه یک تبلیغات هدفمند دقیقا به همان افرادی است که به دنبال شما و کسب و کار مرتبط با تجارت شما میگردند.

پس سئو کردن به نوعی سرمایه گذاری امن و بسیار مقرون به صرفه تر از سایر متدهای تبلیغاتی برای شما محسوب خواهد شد.

3- سئو حرفه‌ای فروش‌تان را تا چندصد برابر خواهد کرد

فروش بیشتر با سئو

شاید شنیده باشید که رزرو کردن یک تبلیغات چندثانیه‌ای در رسانه‌های تلویزیونی چقدر گران و پر هزینه است. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا یک کسب و کار باید چنین هزینه هنگفتی را متقبل شود؟ اگر کمی فکر کنید متوجه میشوید که حتی اگر درصد کمی از بینندگان میلیونی یک تبلیغ به محصولات و فروشگاه شما مراجعه کنند، فروشتان هزاران برابر خواهد شد. ضمن اینکه در برابر سایر بینندگان، برای مجموعه خود ارزش و اعتبار به وجود آورده‌اید.

پس بیشتر دیده شدن ارتباط مستقیمی با بیشتر فروختن خواهد داشت. حال اگر برای سایت و فروشگاه خود سئو کنید، شما توانسته‌اید خود را به تمامی افرادی که هرکدام به نوعی با دنیای دیجیتال آشنایی و سروکار دارند نشان دهید. درنتیجه فروشتان چندین و چند برابر خواهد شد. اما با هزینه هایی فوق العاده کمتر از تبلیغات سنتی.

4- سئو سایت هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد

کاهش هزینه با سئو

همانگونه که گفته شد، در یک کسب و کار واقعی، شما برای بیشتر دیده شدن باید افراد مختلفی را بکار گرفته و برای فرایند تبلیغاتی خود برای آن‌ها حقوق درنظر بگیرید. همچنین برای هر مدل از تبلیغاتی که به کار میبرید موظف به پرداخت هزینه تولید هم هستید.

اما پس از سئو کردن شما میتوانید بدون پرداخت هزینه‌های اضافی کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید و در صورت انجام یک سئو حرفه‌ای برای همیشه دیده شوید. حال وقتی میتوانید با چنین صرف هزینه کمتری خود را به افراد بیشتری نشان دهید، چرا باید مدل سنتی را نسبت به این تکنیک بی‌نظیر تکنولوژیکی ارجحیت دهید؟

5- سئو ارگانیک نوعی اجاره به شرط تملیک است

اساس سئو

شاید گاها برایتان پیش آمده باشد که یک محصولی را به صورت قسطی از جایی تهیه کنید. با این‌کار شما به مرور زمان و اصطلاحا خرد خرد پول آن محصول را پرداخت میکنید، اما درحقیقت از همان ابتدا صاحب آن محصول شده‌اید. هنگامی که یک سئو خوب و حرفه‌ای را برای سایت خود بکار میگیرید، در واقع تجارت خود را صاحب منصب و جایگاهی ساخته‌اید که برتری نسبی به کسب و کار شما میبخشد.

اما برای همیشه نگهداری چنین برتری جایگاهی شما می‌بایست همواره متدهای سئو را به جهت بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر بکار بگیرید. در واقع شما یک هزینه خرد را رفته رفته به تجارت خود تزریق میکنید تا همواره بتوانید بهتر و برتر از سایر کسب و کارها باشید.

6- سئو اصولی سود شما را زیاد میکند

افزایش سود با سئو

در بازارهای واقعی برای کسب برتری و حفظ مشتریهای فروشگاه خود مجبورید تا همواره سود کمی را برای محصولاتتان در نظر بگیرید. چرا که شما برای نگهداری فروشگاه‌تان مجبور به پرداخت هزینه های مختلفی هستید، مثل اجاره مکان، حقوق کارکنان، آب، برق، گاز، تلفن و ده‌ها مدل از این دست هزینه های جاری که میتوانند وجود داشته باشند. پس برای کسب درآمد و سرپا نگهداشتن کسب و کارتان مجبورید قیمتی ارائه دهید که اصطلاحا مشتری از دستتان نپرد. چرا که اگر انگ گران فروشی به کسب و کار واقعی شما چسبیده شود، عملا مشتریان خود را تا حد بسیار زیادی از دست خواهید داد.

اما در دنیای آنلاین، همزمان با اینکه شما بیشتر دیده میشوید، ممکن است خریداری صرفا به این دلیل که محصول خاص شما را پسندیده است، آن را با هر قیمتی از شما خریداری کند. البته که توصیه میشود سود کمتر و فروش بیشتر را به عنوان الگوریتم کاری خود درنظر بگیرید. در هر دو حالت همانگونه که گفته شد، وقتی که بیشتر دیده شوید فروشتان هم بیشتر خواهد شد و درنتیجه سود بیشتری از تجارت خود کسب خواهید کرد.

7- سئو خوب تجارت شما را جهانی می‌کند

استراتژی سئو

خیلی ساده با بیان یک مثل میخواهیم بررسی کنیم که چطور یک سئو حرفه ای میتواند کسب و کار شما را جهانی کند. اصلا نمیخواهیم برای درک مطلب حتی یک موضوع را فرض بگیریم یا بگوییم تصور کنید. اتفاقا بیایید خیلی واقعی نگاه کنیم. اگر شما یک فروشگاه دارید، پس در واقع در یک شهر از یک استان از یک کشور از یک منطقه از قاره در این دنیای پهناور یک محل کسب دارید که در 95% مواقع، بسته به مدل کسب و کارتان فقط و فقط از شهر خودتان مشتری خواهید داشت.

حال بیایید میزان مشتریها و فروش فروشگاه شما را بررسی کنیم. خب در ایده‌آل ترین و رویایی‌ترین حالت ممکن، اینطور خواهد شد که فرض کنیم 100% ساکنین شهری که فروشگاه شما در آن واقع شده از هیچ فروشگاه دیگری که مشابه شما باشد (که احتمالش بر اساس آمار زیر 10% است) خرید نکنند و همگی به طور کامل فقط مشتری فروشگاه شما باشند. حتی اگر اینطور هم شود باز هم متاسفانه نهایتا در بهترین حالت بسته به نسبت جمعیت شهری که در آن هستید درصد واقعا ناچیزی از جمعیت کشور شما میتوانند مشتری شما باشند.

تازه این در رویایی ترین حالت بود که همه ما میدانیم معمولا اتفاق نمی افتد و صاحبان مشاغل برای دیده شدن و دریافت سهم بیشتری از بازار محلی خود بسیار تلاش و هزینه صرف میکنند.

اما در سوی دیگر، این سناریو را دارید که حتی در کوچکترین شهر هم که باشید فقط کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید. میتوانید وب سایت داشته باشید و به علاوه آن سئوی حرفه‌ای انجام دهید. بعد از گذشت مدتی (که معمولا خیلی دقیق مشخص نیست و بسته به نوع تجارت شما چیزی بین 3ماه الی 15ماه) میتوانید به صفحه اول گوگل بیایید و مخاطبان، شما و فروشگاه تان را از سراسر کشور خواهند دید و درصدی از این مخاطبان قطعا از فروشگاه شما (اگر قیمت های مناسب داشته باشید) خرید خواهند کرد.

آن زمان دیگر اهمیتی ندارد که شما کجا هستید. در یک مرکز تجاری فوق العاده گران در مرکز استان و یا در یک منزل شخصی یا یک دفتر کاری کوچک. مهم این است که هر کسی در اینترنت به دنبال چیزی میگردد که شما هم دارید، سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شده و طبق تجربه از هر 10 بار دیده شدن معمولا 2 تا 3 بار امکان مراجعه وجود دارد.

جالب است بدانید هم اکنون در بهار 1402 در حدود 72میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده میکنند و این یعنی شما با سئو حرفه‌ای میتوانید خدمات یا محصولات یا برند خود را به درصد زیادی از این تعداد مشترک اینترنت در کشور نمایش دهید.

به کار بردن یک سئو حرفه‌ای برای سایت شما نه تنها باعث میشود در سطح کشوری، بلکه تمامی افرادی که با زبان طراحی شده‌ی سایت شما، عبارات کلیدی شما را در اینترنت جستجو میکنند، خود را مطرح کنید. از آنجایی که تمامی افراد در اکثر نقاط جهان به صفحه‌ی جهانی وب دسترسی دارند، وقتی که یک عبارت کلیدی که شما درون سایت از آن استفاده کرده‌اید را جستجو کنند به شما خواهند رسید، ولو اینکه در واپسین صفحات یک موتور جستجوگر باشید.

اما هنگامی که در سایت خود یک سئو خوب، دقیق و حرفه‌ای به کار بگیرید، باعث میشود که در همان صفحات ابتدایی به شما و سایت شما و درنتیجه محصولات شما برسند. درواقع شما توانسته‌اید تجارت خود را در سطح بین‌المللی مطرح کنید.

8- سئو جهانی امکان کسب درآمد ارزی به شما خواهد داد

درامد ارزی با سئو

خب! چطور؟ اولین سوالی که در ذهن هر مخاطبی به وجود می‌آید این است که چطور میتوان با سئو درآمد دلاری و ارزی کسب کرد؟ پاسخ دقیقا در بخش قبلی (بخش 7) داده شده است. اینترنت شما را محدود به مکان و کشور خودتان نکرده است. گوگل هم شما را محدود به شهر و استان و کشور و منطقه و قاره خاصی نکرده است. پس به راحتی متیوانید برای وب سایت خود زبانهای دیگری نیز طراحی کنید و روی محتوای آن زبانها هم دقیقا مثل فارسی میتوانید سئو انجام دهید و با کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی دلخواهتان در نتایج جستجوهای بین المللی هم ظاهر شوید.

آن زمان دیگر تنها کاربران اینترنتی فعال یک کشور مثل ایران فقط نیستند که بتوانند مخاطب شما یا در علم مارکتینگ مشتری بالقوه شما باشند، بلکه با یک جهان 8میلیاردی روبرو هستید که بیش از 6میلیارد کاربر اینترنتی فعال دارد. و حالا دیگر برای کسب سهم بازار در میان درصدی از کاربران اینترنت در ایران تلاش نمیکنید، بلکه به دنبال درصدی از سهم بازار جهانی از میان حداقل 6میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان هستید. بله، واقعا اعداد و ارقام بزرگ و قابل توجهی هستند، و باز هم بله، شما قطعا میتوانید در این بازار بزرگ فعال باشید و سهم خود را بسته به تلاش و میزان سرمایه گذاری خودتان از آن برداشت کنید.

اگر هنوز هم درک دقیقی از این اعداد ندارید با ذکر یک مثال مسئله را باز میکنیم. فرض بفرمایید یک وب سایت به زبان بین المللی دارید و برای محتوای خود سرمایه گذاری کرده و سئو خوبی روی سایت خود انجام داده‌اید. بعد از گذشت مدتی یکی از محصولات شما با یک کلمه کلیدی خاص به صفحه اول گوگل آمده و در آنجا ظاهر میگردد.

در بدترین حالت اگر از هر 100هزار کاربر اینترنتی تنها 1نفر در روز به سایت شما مراجعه کند، شما در یک روز فقط 60000 مشتری بالقوه و بازدید کننده یا ورودی جدید خواهید داشت (این اعداد واقعی هستند و در آمارهای وب سایتهایی که در آریالینک ساخته شده وجود دارند). حال اگر فرض کنیم از این تعداد ورودی تنها 1% محصول شما را سفارش دهند، شما از یک محصول روزی 600عدد فروخته اید. 

جالب است بدانید ماهانه به طور میانگین چیزی حدود 180 میلیارد مرتبه جستجو در گوگل اتفاقمی‌افتد و این میزان جستجو چیزی در حدود 85% از کل جستجوهای اینترنتی در سراسر جهان است. دقیقا به همین علت است که سئو ارزش هزینه کردن را دارد، چرا که میتواند روزانه به 100ها هزار نفر سایت شما را نمایش دهد.

وقتی که میتوانید با سئو خود را تا سطح بین‌المللی مطرح کنید، پس میتوانید در سطح جهانی هم فروش و درامد داشته باشید. پروسه خیلی راحتی نیست، اما خیلی هم سخت نیست و قابل انجام است. فقط کافیست شما در یک کشور دیگر به غیر از ایران یک حساب بانکی معمولی داشته باشید و به راحتی حساب بانکی خود را به سیستمهای مالی جهانی و بانکهای بین المللی وصل و از طریق فروش آنلاین درآمد دلاری و ارزی داشته باشید.

گروه نرم افزاری آریالینک آماده ارائه مشاوره و راه اندازی 0 تا 100 فروش بین المللی سایت شما خواهد بود. با ما در ارتباط باشید

9- سئو پیشرفته امکان توسعه تجاری وسیع به شما میدهد

توسعه تجارت با سئو

در یک کسب و کار واقعی، هنگامی که بخواهید سری در بین سرها داشته باشید، در ابتدا به میزان سرمایه‌ای که دارید محصول تهیه کرده و عرضه میکنید. حال اگر بخواهید به کسب و کارتان رونق ببخشید، مغازه میزنید. وقتی که مشتریان شما بیشتر شوند، باید فروشگاه بزرگتری برای خود تهیه کنید. و وقتی که باز هم تجارتتان رونق بیشتری پیدا کند، شعبه اضافه تری برای فروش محصولات خودتان میزنید و و و… حال سئو پیشرفته چنین وسعت کاری را در حد کشوری و فراکشوری در اختیار شما میگذارد. درست است که شما تنها یک فروشگاه از میان میلیون‌ها فروشگاه دیگر دارید، اما وقتی برتر از آنها باشید یعنی بزرگتر از بقیه هستید.

هر مشتری در هر جایی میتواند با فرصت کافی، در هر زمانی از شبانه روز از فروشگاه شما دیدن کند و خرید انجام دهد. و شما بدون آنکه نگران چیزی باشید تجارت خود را ادامه دهید. در واقع میتوانید حتی وقتی خواب هم هستید پول در بیاورید. پس دیدید که چگونه یک سئو خوب میتواند به رشد و توسعه بیشتر تجارت شما کمک کند؟ پس فرصت را غنیمت بشمارید و هرچه زودتر معجزه‌ی سئو را در کسب و کار خودتان به کار بگیرید.

10- سئو تخصصی به تنهایی میتواند برای شما برندینگ نماید

برندسازی با سئو

پیشتر گفته شد که وقتی سئو تخصصی انجام دهید، رتبه برتری در بین جستجوهای کاربران خواهید داشت. و این برتری جایگاه ارزش و اعتبار شما را بسیار زیاد خواهد کرد. کاربران سایت شما را میبینند و میشناسند، لوگو شما را میبینند و میشناسند، محصولاتتان را میبینند و میشناسند، با نحوه کسب و کار شما آشنا میشوند و… درنتیجه شما در ذهن کاربران نقش خواهید بست و حتی اگر خریدی هم از شما انجام ندهند، باز به عنوان یک فروشگاه معتبر در یادها خواهید ماند. پس سئو کردن به خودی خود میتواند برای فروشگاه و تجارتتان برندسازی کند.

پرسشهای متداول در مورد سئو

در لیست به چند مورد از مهم ترین مواردی که مورد سوال عموم قرار میگیرند، میپردازیم:

سئو چیست؟

سئو فرایندی با بیش از 10ها رفتار مختلف فنی و محتوایی است که باعث میشود اعتبار سایت شما نزد گوگل بالا رفته و در نتایج حاصل از جستجوها نسبت به کلمات کلیدی مختلف در رده های بالا و صفحه اول گوگل ظاهر شود.

سئو چیست

چه کسب و کارهایی نیازمند سئو هستند؟

به طور کلی هر تجارت و کسب و کاری، چه کوچک و چه بزرگ، می‌تواند از این تکنیک پربازده بهره ببرد و شاهد افزایش بازدید سایت و درنتیجه آن افزایش مشتری یا مخاطب باشد.

روال کار آریالینک در مورد انجام سئو چگونه است؟

تیم ما کلیدواژه‌های خاصی را از شما دریافت کرده و با تمرکز بر روی این کلمات کلیدی، آن‌ها را در نتایج سرچ گوگل بولد میکند. به این صورت که با تولید محتوای اختصاصی بر روی آن کلیدواژه‌ها، رتبه شما در میان سایت‌های مختلف نتایج گوگل بهتر و بهتر میشود تا به رتبه برتر برسید.

در صورتی که اطلاعی از کلمات کلیدی و مخصوص به کسب و کار خود نداشته باشید هم، تیم ما برایتان کلمات مرتبط را پیدا کرده و بر روی آنها فرایند سئو را صورت میدهد.

همچنین بجز تولید محتوا، در صورتیکه طراحی سایت شما هم به عهده ما باشد، عملیات سئو در تمامی مراحل طراحی هم بکار گرفته میشود و بازدهی مناسب تری در روال بهینه سازی سئو برای شما به همراه خواهد داشت.

آریالینک چه تضمینی در بازدهی فرآیند سئو دارد؟

آریالینک به شما تضمین کیفیت محتوای تولیدی دست کم 90 درصدی را به شما می‌دهد. اگر بخواهید به شکل قطعی در برترین نتایج سرچ گوگل حضور داشته باشید، می‌توانید از پلن‌های معرفی شده درون سایت آریالینک استفاده کنید.

در صورت استفاده از پلن‌های ما به صورت سالانه و عدم دریافت نتیجه مطلوب، آریالینک ضمانت بازگشت 100 درصدی وجه شما را خواهد داد.

چه مدت زمان میبرد تا فرایند سئو نتیجه بدهد؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید مشخص شود که روی چه کلمه کلیدی قرار است کار بشود؟ در صورتیکه کلیدواژه یونیک باشد و قبلا روی آن کار نشده باشد، به آسانی و در زمان کوتاهی قابلیت کسب رتبه اول در نتایج سرچ گوگل دارد.

اما در حالتیکه کلیدواژه انتخابی تخصصی تر و جامع‌تر باشد، نیازمند آن است که مدت زمان بیشتری بر روی آن کار شود. چون همه افراد که منتظر کلیدواژه اختصاصی شما نمانده‌اند، آن‌ها هم وقت و هزینه گذاشته‌اند تا به جایگاه‌های برتر دست یابند.

به طور کلی برای به ثمر رسیدن میوه سئو و کسب جایگاه بهتر در میان هزاران سایت دیگر فرایندی لازم است که دست کم به 3 ماه زمان نیاز دارد. البته این زمان برای کلیدواژه‌های تخصصی تر بیشتر خواهد بود و گاها حتی به 1 تا 2 سال زمان نیاز خواهد داشت.

هزینه سئو

هزینه انجام سئو چقدر است؟

به تشخیص آریالینک به جهت بازدهی خوب یک پلن سئو، دست کم به 3 ماه زمان نیاز خوهد بود. که این پلن‌های 3 ماهه ما را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده کرده و درصورت نیاز هرکدام که مدنظرتان است را تهیه بفرمایید.

پلن 1 - بدون تخفیف
نوع پلن 3ماهه
محتوای اختصاصی 12عدد
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب 120عدد
شبکه اجتماعی 60عدد
مجموع 180حرکت

 

پلن 2 - 10% تخفیف
نوع پلن 3ماهه
محتوای اختصاصی 24عدد
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب 240عدد
شبکه اجتماعی 120عدد
مجموع 360حرکت

 

پلن 3 - 20% تخفیف
نوع پلن 3ماهه
محتوای اختصاصی 60عدد
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب 600عدد
شبکه اجتماعی 300عدد
مجموع 900حرکت

 

پلن 4 - 30% تخفیف
نوع پلن 3ماهه
محتوای اختصاصی 120عدد
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب 1200عدد
شبکه اجتماعی 600عدد
مجموع 1800حرکت

 

پلن 5 - 40% تخفیف
نوع پلن 3ماهه
محتوای اختصاصی 180عدد
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب 1800عدد
شبکه اجتماعی 900عدد
مجموع 2700حرکت

 

پلن 6 - تا 50% تخفیف
نوع پلن سفارشی
محتوای اختصاصی سفارشی
تضمین کیفیت سئو +90%
اشتراک مطلب سفارشی
شبکه اجتماعی سفارشی
مجموع سفارشی

 

Scroll to Top