Digital-Marketing

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) و خدمات تبلیغات زودبازده در واقع به نوعی تبلیغات و معرفی در فضای دیجیتال و مجازی اطلاق میشود که می‌تواند شامل ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ (پیامکهای تبليغاتيواتس اپ مارکتینگ، تبلیغات تلگرام، تبلیغات اینستاگرام و سایر روش‌های مرتبط باشد.

آریالینک به طور کلی این مدل از تبلیغات و معارفه را به عنوان یک راه‌کار کلی، جامع و پایدار نمی‌پذیرد و به طور قطع سئو ارگانیک را برای افرادی که قصد فعالیت‌های بلندمدت و تجارت‌های جدی دارند توصیه میکند. اما دیجیتال مارکتینگ که اصولا حوزه بسیار وسیع‌تری را از تبلیغات نامبرده شامل میشود هم در برخی موارد بسته به شرایط شما (تجارت، محصول، خدمات، نام، برند و غیره…) می‌تواند نقش و اثرگذاری موفق آمیز و مفیدی داشته باشد.

از دیجیتال مارکتینگ با نام‌های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی و یا مارکتینگ دیجیتال هم یاد می‌شود. به بیانی ساده به فرایند کسب و کاری در بستر وب، دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. به عبارتی دیگر می‌توان گفت دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی خدمات و محصولات است که توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام بگیرد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی به ایجاد بستری برای افزایش میزان فروش، بازاریابی گفته می‌شود. یک مثال ساده این است که شما برای فروش محصولات خودتان در خیابان داد بزنید، در اینصورت برای محصولات خودتان بازاریابی انجام داده‌اید.

بازاریابی سنتی به صورت استفاده از تابلوها، بیلبوردها، کاغذهای تبلیغاتی، کارت‌های ویزیت، بنرهای گرافیکی، تبلیغات چاپی، اعلانات روزنامه‌ای و موارد این چنینی اجرایی می‌گردد.

پس از اختراع رادیو و همه گیر شدن آن، نخستین بار بلیط یک اجرای اپرا در آن تبلیغ شد و بلافاصله تمام بلیط‌ها به فروش رسید. و از آنجا بود که دیجیتال مارکتینگ ظهور کرد.

به طور کلی دیجیتال به معنی تبدیل چیزهای آنالوگ مثل صدا، تصویر و ویدئو به فرمت الکترونیکی قابل پردازش توسط کامپیوتر می‌باشد. و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی در این فضای دیجیتالی است.

هریک از این دو روش بازاریابی مزایای مخصوص به خود را دارند. بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای محلی و ارتباط نزدیک با مخاطبان هدف (مخصوصا سنین بالاتر) بسیار اثرگذارتر است. اما اگر بخواهید تبلیغات با بازدهی بالا و مقرون به صرفه داشته باشید و جامعه مخاطبان هدف شما محدود به جغرافیا نمی‌شود، دیجیتال مارکتینگ برایتان بسیار بهتر است. ضمن اینکه توسط دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به شکل دقیق مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و به شما امکان جمع‌آوری اطلاعات مشتریان را هم فراهم می‌کند. همچنین با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید برندسازی هم انجام بدهید.

انواع کاربردهای دیجیتال مارکتینگ

1. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

Digital-Marketing

سئو به بازاریابان کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی محتوای آنلاین، ترافیک بسیار بالاتر و باکیفیت‌تری را به سوی وب سایت خودشان هدایت کنند. آمار نشان داده بیش از 90درصد تجربیاتی که برای افراد در بستر آنلاین رخ می‌دهد، از یک سرچ ساده در گوگل آغاز شده است که از آن به منظور سرگرمی و یا تحقیق استفاده کرده‌اند. سئو فرایندی است که موجب افزایش رتبه سایت شما در موتور جستجوگر خواهد شد.

بهینه سازی سئو به دو شکل داخلی یا درون صفحه‌ای (On-Page Seo) و خارجی یا برون صفحه‌ای (Off-Page Seo) انجام می‌گیرد. سئو داخلی شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب و رعایت الگوریتم مخصوص مورد انتظار یک موتور جستجو در سایت می‌شود. و سئو خارجی شامل تکنیک‌های ایجاد بک لینک (لینک خارجیبهینه سازی فنی سایت و موارد دیگر است.

مجموع این دو روش موجب ارسال سیگنال‌هایی به یک موتور جستجو (مثل گوگل) می‌شوند که گوگل از آن‌ها برای رتبه بندی استفاده خواهد نمود. بزرگترین اشکالی که این شیوه از دیجیتال مارکتینگ به همراه خود دارد، این است که تنها در طولانی مدت جوابگوی نیاز کارفرماست. اما پس از رسیدن به جایگاه برتر، ماندگاری بسیار خوب و ارزشمندی خواهد داشت.

2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

Digital-Marketing

این کانال از دیجیتال مارکتینگ همانند سئو عمل می‌کند، با این تفاوت که شما باید برای رسیدن به جایگاه برتر به شرکت ارائه دهنده بستر جستجویی (مثل گوگل و یا بینگ) پول پرداخت کنید. اگر دقت کرده باشید وقتی عبارتی را در گوگل سرچ میکنید، احتمال دارد در بالای یک یا چند سایتی که در صفحه نخست مشاهده می‌کنید، عبارت Sponsored با رنگ خاکستری نوشته شده باشد (پیشتر عبارت Ads با رنگ قرمز در سمت چپ نشان داده می‌شد). این سایت‌ها در واقع به گوگل هزینه پرداخت کرده‌اند تا آن‌ها را در جایگاه برتر نمایش دهد.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

Digital-Marketing

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی از دسته مارکتینگ‌های قدیمی است که همچنان کاربرد داشته و به عنوان یک حرکت تبلیغاتی میان‌مدت جهت برندینگ و یادآوری تجاری ارزان قیمت استفاده می‌شود. ایمیل مارکتینگ (E-Mail Marketing) در برخی از موارد بسته به شرایط شما و تجارتتان میتواند به یکی از حرکتهای مهم تبلیغاتی و یادآورانه نیز مبدل گردد.

به بیانی ساده ایمیل مارکتینگ، ارسال پیام‌های تبلیغاتی شما از طریق ایمیل به مخاطبان هدف شما می‌باشد. اصلی‌ترین تفاوت این روش با اس ام اس مارکتینگ، در نوع ارسال پیام می‌باشد.

ایمیل مارکتیگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و ارتباطی است که حتی در دنیای امروز با ظهور تکنولوژی‌های پیشرفته جدید، باز همچنان به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان است. به کمک ایمیل مارکتینگ می‌توانید به‌خوبی به صورت همیشگی با مخاطبان و مشتریان خودتان در ارتباط باشید، آنان را در جریان آخرین اخبار مربوط به کسب و کار خود بگذارید، برای آن‌ها محتوای جذاب و کاربردی ارسال کنید و به مشتریان خودتان پیشنهادت شگفت‌انگیز ارائه کنید.

همچنین در ایمیل مارکتینگ از بازگشت سرمایه بسیار خوبی برخوردار خواهید شد و اگر بتوانید به خوبی مخاطبان خودتان را شناسایی کنید، می‌توانید نرخ تعامل بسیار بالایی بگیرید. این شیوه ارزان از بازاریابی، اگر به شکل حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند نتایج بسیار مورد قبولی را برای شما به همراه داشته باشد.

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

Digital-Marketing

تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف کلمات Pay Per Click به معنی پرداخت براساس کلیک است. این نوع از تبلیغات که یک روش تبلیغاتی آنلاین است به صورت مستقیم و در سطح وسیعی از صفحات وب به نمایش گذاشته میشود. روش تبلیغ به این صورت است که شما یک بودجه مالی مشخصی را برای تبلیغات خود تعیین میکنید و آریالینک برمبنای آن بودجه، بهترین، ارزانترین و پربازده‌ترین پلن‌ها را برایتان تنظیم کرده و تبلیغات شما را در شبکه‌های تبلیغی موجود نمایش می‌دهد. این نوع تبلیغات جزو زودبازده‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی به شمار می‌رود.

در این مدل تبلیغاتی، تبلیغ دهنده به منظور جذب بازدیدکنندگان و همینطور ترافیک بیشتر سایت خود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. این نوع تبلیغات معمولا در صفحات جستجوگرها و همچنین شبکه‌های اجتماعی و یا سایر وب سایت‌ها استفاده می‌گردد. با استفاده از PPC یا همان تبلیغات کلیکی، تبلیغ دهنده می‌تواند به سرعت و با کمترین هزینه، تبلیغات خود را به معرض نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان را به سوی صفحه خود جذب کند.

تبلیغات کلیکی عموما به روش‌های زیر اجرا می‌شوند:

  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • تبلیغات همسان (Native Advertising)
  • تبلیغات ریتارگتینگ محصول (Retargeting Advertising)

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

 

Digital-Marketing

یکی دیگر از انواع زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی است. این مدل از بازاریابی به این صورت است که شما یک محتوای از پیش ساخته شده را در بازار به معرض تبلیغات می‌گذارید. بدیهی است که هرچقدر میزان جذابیت محتوای شما بیشتر باشد، امکان اشتراک گذاری بیشتر آن و درنتیجه بیشتر دیده شدنتان و همچنین افزایش شهرت و برندسازی برایتان وجود خواهد داشت.

محتوای شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، وبلاگ‌ها، مطالعات موردی، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و موارد این چنینی همگی نمونه‌هایی از انواع ابزارهای بازاریابی محتوا می‌باشند.

محتوای حمایت شده (Sponsored Content)

Digital-Marketing

در محتوای حمایت شده که یکی دیگر از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است، شما به‌عنوان یک برند به یک نهاد یا شرکت دیگر هزینه پرداخت می‌کنید تا محتوایی را برایتان ایجاد کرده و به تبلیغات بگذارد. در واقع پول می‌دهید تا به معرفی برند و یا خدمات شما بپردازد. یکی از انواع محبوب این کانال از دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) است.

با این مدل از محتوای حمایت شده، شما از یک اینفلوئنسر در صنعت خود کمک می‌گیرید تا محتوای مربوط به شرکت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. مدل دیگری از این کانال دیجیتال مارکتینگ، ریپورتاژ آگهی می‌باشد. ریپورتاژ آگهی به معنی نوشتن یک محتوای تبلیغاتی درمورد یک محصول، خدمات و یا شرکت است که در رسانه‌های دیجیتالی و یا چاپی انتشار می‌یابد.

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

Digital-Marketing

این کانال دیجیتال مارکتینگ، عبارت است از تولید یک نرم افزار و یا نوشتن رشته کدهای برنامه نویسی شده به شکل ربات به طوری که فرایند تکراری بازاریابی دیجیتالی شما را خودکار کند. برخی از انواع اتوماسیون بازاریابی شامل موارد زیر می‌شود:

  • اتوماسیون بازاریابی ایمیلی: به این صورت که محتوای مشخص شده شما در زمان معین شده شما و به افرادی که آن‌ها را هم مشخص کرده‌اید ایمیل شود.
  • اتوماسیون بازاریابی در سوشال مدیا: به این صورت که محتواهای زیاد تولید شده توسط شما به صورت زمان‌بندی شده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • اتوماسیون بازاریابی با ارسال پیام گروهی: به این شکل است که محتوای از پیش تولید شده شما در زمان‌هایی که مشخص میکنید، به صورت خودکار به مخاطبین هدف ارسال شود. این پیام گروهی می‌تواند به صورت ایمیل، اس‌ام‌اس و یا هر بستر دیجیتالی این چنینی باشد.
  • اتوماسیون بازاریابی از طریق پرورش مشتری: فرایند تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل امری زمانبر است. چنین فرایندی می‌تواند با ارسال پیام‌های آنالیزشده به مشتری بالقوه در زمان‌بندی های متفاوت خودکار بشود.
  • اتوماسیون ردیابی و گزارش کمپین: این مورد به این صورت انجام می‌گیرد که می‌تواند به شما کمک کند هرچیزی را که در حال کار کردن بر روی آن هستید را بر اساس کمپین در حال اجرا مرتب کند و بعد از آن عملکرد آن کمپین را به مرور زمان بر اساس پیشرفت همه این موارد پیگیری کند.
  • اتوماسیون بازاریابی پاسخگویی: به این صورت است که پاسخ به سوالاتی که پیشبینی می‌کنید از شما پرسیده شوند را به صورت خودکار تعریف می‌کنید. برای مثال وقتی به شما زنگ می‌زنند فرایند مکالمه‌ای خودکاری طی شود تا فرد به هدف مورد نظر خود برسد. و یا به هنگام پرسش متنی اگر فرد از کلمات کلیدی تعریف شده‌ی شما استفاده کرد، پاسخ از پیش مشخص شده‌ای به او ارسال بشود.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

Digital-Marketing

بازاریابی درونگرا شیوه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است که به منظور رشد سازمانی ازطریق ایجاد روابط پایدار و معنادار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل صورت می‌گیرد. این تکنیک به توانمندسازی و ارزش‌گذاری مشتریان مرتبط است که درنهایت شما را به اهداف بازاریابی خودتان می‌رساند. به یاد داشته باشید هنگامی که مشتریانتان موفق به اقدامی مثل خرید شوند، درواقع شما به موفقیت رسیده‌اید.

بازاریابی درونگرا به سه مرحله زیر دسته بندی می‌شود:

  1. جذب: جذب اشخاص مناسب با انتشار محتوای کاربردی و همچنین ارائه راه‌حل‌ها و مکالمات ارزشمند صورت می‌پذیرد و آن افراد شما را به عنوان مشاور قابل اعتمادی معرفی کرده و تمایل دارند که با افراد بیشتری تعامل داشته باشید.
  2. تعامل: ارائه راه‌حل‌ها و بینش‌هایی که افراد بسیار بیشتری را به سمت خرید رهنمود کند.
  3. پشتیبانی: ارائه پشتیبانی و کمک برای توانمندسازی مشتریان که به منظور موفقیت در خریدشان انجام می‌گیرد.

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

Digital-Marketing

بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که به شکل مشارکت با یک خرده‌فروش آنلاین انجام شده و در آن از هر فروش یا سرنخ‌هایی که وارد می‌کنید، پورسانت دریافت خواهید کرد. با چنین فرایندی از دیجتال مارکتینگ، خدمات یا محصولات شما به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان ازطریق وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها یا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی ارجاع داده می‌شود.

سرنخ‌های فروش واجد شرایط تا میزان بسیار زیادی تحت تاثیر بازاریابان وابسته قرار دارند که مخاطبان در زمان تصمیم‌گیری برای خرید به آنان اعتماد می‌کنند. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا با مشتریان آن‌ها که برای خرید نیز آماده هستند، ارتباط بگیرید.

در اکثر مواقع این روش از دیجیتال مارکتینگ، یک بازی برد برد است. به این شکل که شما با همکاری با یک شرکت وابسته در هنگام فروش، به مصرف‌کنندگان جدید یا مخاطبان هدف در جوامع خاص دسترسی پیدا خواهید کرد، به علاوه برای هزینه هر فروش یا هر کلیک به توافق می‌رسید و تنها برای تبدیل‌های واقعی لازم است که هزینه پرداخت کنید.

در مقابل، شرکای شما نیز بدون نگرانی بابت پرداخت هزینه اولیه و همچنین با استرسی بسیار کم، درآمدی غیرفعال به دست می‌آورند. برای مثال فروشندگان مختلف در دیجی‌کالا که به عنوان یکی از شرکت‌های بازاریابی وابسته می‌باشد، می‌توانند به واسطه همکاری با این پایگاه اینترنتی، محصولات خود را برای کاربران میلیونی این سایت به معرض نمایش گذاشته تا فروش قابل‌توجهی را به دست بیاورند. در ازا یک مبلغ توافقی را که درصدی از فروش است را باید به دیجی‌کالا پرداخت کنند.

روابط عمومی آنلاین (Online PR)

Digital-Marketing

روابط عمومی آنلاین، یک روش دیجیتال مارکتینگ است که به منظور پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ‌ها و یا سایر وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا صورت می‌گیرد. این موضوع بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی می‌باشد، اما با این تفاوت که در فضای آنلاین رخ می‌دهد. دنیای آنلاین این قابلیت را دارد که بدون پرداخت هزینه مالی آنچنانی با افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید، به کمک ابزارهای تحلیلی مشتریان خود را آنالیز کنید، از دلایل عدم خرید آن‌ها مطلع شده و همچنین تغییرات لازم را در کمپین‌های بازاریابی خود به کار بگیرید.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

Digital-Marketing

تلفن همراه ابزاری است که توانایی جمع‌آوری اطلاعات مشتری را داشته و با آن می‌توانید برای ترسیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا نتیجه‌ای بهتر را برایتان رقم بزند.

با فناوری‌های موبایل مثل کدهای QR یا همان کد پاسخ سریع، مشتریان می‌توانند آن کدها را اسکن کرده تا به وب‌سایت شما برسند، به جزئیات کسب‌وکارتان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را ذخیره کنند، هزینه خریدهایشان را پرداخت کنند و هر فرایندی که تعامل بین شما و مشتریانتان را سریعتر کند، انجام بدهند. فقط به خاطر داشته باشید که حتما باید وب‌سایت‌های خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

Digital-Marketing

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) همان‌گونه که از نامش پیداست، همه‌چیز در مورد استفاده از قدرت محتوا در این شبکه‌ها برای مارکتینگ تجارت شما می‌باشد. کلید موفقیت دیجیتال مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی، ایجاد محتوای قابل اشتراک که حتی ممکن است ویروسی هم باشد، می‌باشد. شما می‌توانید به شکل مستقیم در پروفایل خود پست‌های محصول و یا خدمات خود را به اشتراک بگذارید و یا می‌توانید کلیدهای اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را درون سایت خود فعال کنید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از معدود کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است که ارتباطی دوطرفه بین مشتریان و برند را به آسانی فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند محتوای شما را لایک کنند، کامنت بگذارند و به طور کلی با محتوای شما درگیر بشوند.

برای تبلیغات محصولات خودتان و برای به دست آوردن فالوئرهای بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت ندارید و این فرایند برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

Digital-Marketing

بازاریابی ویروسی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن اطلاعات، خدمات یا محصولات به شکل غیرمستقیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی، پست‌های ویدئویی، پست‌های بلاگ، ایمیل‌ها و یا سایر رسانه‌های دیجیتالی به دست مخاطبین می‌رسد. در بازاریابی وایرال یا همان ویروسی، مخاطبان به عنوان منابع بازارپردازان استفاده مي‌شوند تا پيام تبليغاتي يك برند یا شرکت را به ديگران منتقل كنند. در این متد از دیجیتال مارکتینگ، برای جلب توجه مخاطبان، عموما از عناصر خلاقانه و جذاب استفاده مي‌شود.

گاهی برای افزایش هرچه بیشتر آگاهی از یک محصول یا برند، از حساب‌های جعلی و یا ربات‌های شبکه اجتماعی هم استفاده می‌شود. از دیدگاه بازاریابی، در طی این فرایند افراد تشویق می‌شوند تا اطلاعات بازاریابی مطلوبی را که دریافت می‌کنند، در محیط‌های فرا رسانه‌ای منتشر کنند، اطلاعاتی که به‌شکل اتفاقی و یا حتی به‌شکل برنامه‌ریزی شده، مورد علاقه فرد هستند.

تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising)

Digital-Marketing

این مدل از دیجیتال مارکینگ به معنی استفاده از اطلاعات مشتریان برای ارائه تبلیغات به آن‌ها می‌باشد. در این مدل تبلیغاتی، از فناوری‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای جمع‌آوری داده‌های مشتریان استفاده می‌گردد تا تبلیغات به شکل سفارشی و دقیق برای آن‌ها به معرض نمایش گذاشته شود. برای مثال، چنانچه شخصی علاقمند به ورزش فوتبال باشد، تبلیغات مربوط به فروشگاه‌های ورزشی یا بلیط بازی‌های فوتبال برای او نمایش داده خواهد شد. این مدل تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، موجب کاهش به هدر رفتن منابع تبلیغاتی و همچنین افزایش بازدهی آن خواهد شد.

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

Digital-Marketing

تبلیغات بنری به معنی استفاده از بنرها برای تبلیغ خدمات و کالا می‌باشد. این بنرها عموما شامل متن، تصویر و لوگوی شرکت بوده و در سایت‌های وب، شبکه‌های اجتماعی و یا سایر پلتفرم‌های دیجیتالی قابل نمایش هستند. هدف از این مدل تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، جلب توجه مخاطبان و همچنین جذب مشتریان جدید می‌باشد.

این شیوه از دیجیتال مارکتینگ بسیار فراگیر بوده و می‌تواند تمامی موارد دیگر را پوشش دهد.

تبلیغات همسان (Native Advertising)

Digital-Marketing

تبلیغات همسان به معنی تبلیغاتی است که در قالب محتوایی با ارزش برای مخاطبان ارائه شده و برای آن‌ها اصلا به نظر نمی‌رسد که تبلیغ باشد. در این مدل تبلیغات دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ‌دهنده با استفاده از محتوای خلاقانه و جذاب، برای مخاطبان خود پیام تبلیغاتی را منتقل می‌کند. برای مثال، یک پست در شبکه‌های اجتماعی که به شکل طبیعی و بدون هدف تجاری به نظر می‌رسد، در واقع چیدمان شده توسط یک شرکت به منظور ترویج خدمات یا محصول خود است.

این شیوه از دیجیتال مارکتینگ نیز مانند تبلیغات بنری، فراگیر بوده و می‌تواند تمامی موارد دیگر را مورد پوشش خود قرار دهد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

Digital-Marketing

  • قابلیت تطبیق پذیری
  • قابل اندازه گیری بودن
  • پشت سر گذاشتن رقبا
  • امکان تعیین کاربران هدف
  • تحول در بازاریابی دیجیتال
  • شکاف مهارت‌های دیجیتال
  • فرصت‌های شغلی گوناگون
  • نرخ رو به رشد در بازارهای دیجیتال
  • پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال
  • جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی
  • راهی ساده برای شروع یک کسب و‌ کار خلاقانه
  • مقرون به صرفه تر بودن نسبت به بازاریابی سنتی

دیجیتال مارکتینگ آفلاین

Digital-Marketing

دیجیتال مارکتینگ آفلاین به مجموعه فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می‌شود که به منظور جذب مشتریان و درنتیجه افزایش فروش محصولات و خدمات یک برند یا شرکت، در فضای آفلاین صورت بگیرد. این فعالیت‌ها شامل استفاده از رسانه‌های سنتی مثل تلویزیون، رادیو، تلفن، تابلوها و بیلبوردها، تبلیغات در خودرو و همچنین تبلیغات در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، خطوط اتوبوس، قطار و امثالهم می‌باشد.

نحوه انجام بازاریابی دیجیتال

  1. مشخص کردن اهداف
  2. مشخص کردن مخاطبان هدف
  3. تعیین بودجه برای تمامی کانال‌های دیجیتالی مدنظر
  4. برقراری تعادل مناسب مابین استراتژی‌های دیجیتال پولی و رایگان
  5. بهینه سازی منابع دیجیتالی برای موبایل
  6. تحقیقات در مورد کلمات کلیدی
  7. تکرار استراتژی‌های موفق پس از تجزیه و تحلیل دقیق

Digital-Marketing

آریالینک با سابقه بیش از 15سال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، آماده کمک رسانی به شما عزیزان برای تبلیغات تجاری خودتان در هر کدام از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ مورد نظر شما می‌باشد. “با دیجیتال مارکتینگ به آسانی فروش خود را چندین برابر کنید”

Scroll to Top