امیدوارم کار استقلال و پرسپولیس به دعوا نکشد/ این بازی حالت عادی نخواهد داشت

امیدوارم کار استقلال و پرسپولیس به دعوا نکشد/ این بازی حالت عادی نخواهد داشت


- به دربی صدویکم رسیدیم و این بازی شاید در این چند سال اخیر جنجالی و پرحاشیه‌ترین دربی ممکن باشد. دربی‌ها همیشه اتفاقات زیادی در دل خود دارند و کمتر اتفاق افتاده که یک بازی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس کم‌حاشیه یا بی‌حاشیه باشد. به جز هواداران دو تیم که همواره از هفته‌ها قبل رجزخوانی را برای هم شروع می‌کنند اخیرا پیشکسوتان، مربیان، بازیکنان و حتی مدیران هم به این جمع اضافه شده و برخلاف معمول برای هم کری می‌خواهند. این بازی اغلب به دلیل هیجان زیاد طبیعی است که عوامل تیم را درگیر خود کند و شاید به دلیل همین هیجان است که گاها بازیکنان با توانایی‌های خود بیگانه شده و در دربی آن‌طور که توقع می‌رود ظاهر نمی‌شوند. فشار این بازی و استرس و هیجانات دربی را فقط بازیکنان دو تیم می‌توانند درک کنند.
به بهانه دربی ۱۰۱ این بار به سراغ علی علیزاده رفتیم. او که سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد دقایقی کوتاه در مورد این بازی گفت‌وگو کرد که در ادامه می‌خوانید. 
امسال به لطف جام‌حذفی یک دربی اضافه رقم خورد و می‌توانیم از هیجان این بازی بهره‌مند شویم. با توجه به شرایط این دو تیم دربی صدویکم را چطور می‌بینید؟
دربی صدویکم دربی متفاوتی است. دو تیم هیجان زیادی برای این بازی دارند و برای اثبات خود می‌خواهند هر طور شده برنده از زمین خارج شوند. به قول ورزشی‌ها اما آتش استقلال برای این بازی تندتر است. آن‌ها عطش برد دارند و به‌خاطر ناکامی در دربی قبل می‌خواهند برنده از زمین خارج شوند. آن‌ها بعد از دربی، در لیگ عقب افتادند و شاید به همین دلیل در آخرین دربی این همه حاشیه به وجود آمد. به هر حال من منتظر یک بازی زیبا هستم. 
فکر می‌کنید حواشی بازی اجازه برگزاری دربی زیبا بدهد؟
این یک واقعیت است که دربی همیشه تحت تاثیر حواشی برگزار شده و به همین دلیل روحیه بازیکنان بیش از توانایی فنی آن‌ها در بازی تاثیر می‌گذارد. امیدوارم حواشی قابل پیش‌بینی این بازی و کری‌هایی که خوانده می‌شود درنهایت کار را به دعوا نکشاند. تجربه به من می‌گوید این بازی حالت عادی نخواهد داشت و شک نکنید بازی حساس و مهمی برای هر دو تیم است. پرسپولیس البته خیالش کمی راحت است. آن‌ها هم قهرمان لیگ شدند و هم دربی را بردند. از این رو این استقلال است که تمام تلاشش را می‌کند تا برنده باشد. این به معنی کم‌کاری پرسپولیس نیست بلکه منظور این است پرسپولیسی‌ها فشار کمتری را حس می‌کنند و خونسردتر هستند درحالی‌که استقلالی‌ها قطعا برای برنده شدن خود را به آب و آتش می‌زنند. از این رو فکر می‌کنم یکی از دربی‌های خوب و به‌یادماندنی در پیش است. 
از نگاه فنی با توجه به توانایی‌های خوب دو تیم آیا می‌توانیم توقع فوتبال زیبا داشته باشیم؟
بدون شک بار فنی این بازی بالاست. دو تیم در طول فصل نشان دادند که توانایی‌های زیادی دارند و بازیکنان به‌خوبی از پس دستورات تاکتیکی برمی‌آیند. از طرفی هر دو تیم مربیان قابلیت و توانایی دارند و می‌توانند یک رقابت زیبا را رقم بزنند، از این رو زیاد ناامید نباشیم. استقلال و پرسپولیس همیشه تیم‌های هجومی هستند و این امتیاز خوبی است. از این به بعد همه چیز به فکر مربی بستگی دارد. باید ببینیم در ذهن مربیان در طول این بازی چه می‌گذرد. هرچند هر دو مخصوصا استقلالی‌ها در بعضی جاها نتوانستند نتیجه بگیرند اما از نظر مربی و بازیکن خوب هستند و اعتقاد دارم شاهد بازی خوبی خواهیم بود. فکر می‌کنم این دو تیم با آنچه در لیگ نشان دادند می‌توانند در این بازی هم حساب‌شده بازی کنند و با ارائه یک بازی فنی و خوب تماشاگران را راضی به خانه بفرستند، البته اگر فکرشان اسیر حواشی نشود و روی وظایف خود تمرکز کنند. 
داوری‌ها در لیگی که گذشت همواره یکی از اصلی‌ترین دلایل اعتراض تیم‌ها بود و حتی دربی قبل نیز تحت تاثیر همین اشتباهات داوری قرار گرفت. فکر می‌کنید اعتراض تیم‌ها بحق بوده است؟
لیگ بیست‌ودوم از هر جهت متفاوت بود. برخی تیم‌ها از داوری متضرر شدند و من همیشه می‌گویم خدا کند این اشتباهات عمدی نباشد. استقلال و پرسپولیس اما توانایی‌هایی دارند که باید با تکیه بر آنها به نتیجه برسند چراکه اشتباهات داوری ممکن است در هر دیداری رخ دهد. این دو تیم خط حمله وحشتناکی دارند. مخصوصا پرسپولیس خط حمله آتشینی دارد که واقعا می‌تواند به هر تیمی ضربه بزند. پس شرایط برای برنده شدن فراهم است فقط ‌انگیزه است که می‌تواند کمک کند تا یک تیم برنده باشد. 
مس هم جزء تیم‌هایی بود که به عملکرد داوری اعتراض داشت. هرچند دیگر با این تیم نیستید اما فکر می‌کنید اعتراضاتش بحق بود؟
مس جزء تیم‌هایی بود که بیشترین ضربه را از داوری خورد. با این حال آنها باز هم با ربیعی فصل خوبی را سپری کردند. به نظر من وقتی یک مربی با این همه اشتباهات داوری تیمش را پنجم می‌کند یعنی توانایی‌های زیادی دارد. امیدوارم مسی‌ها ربیعی را حفظ کنند؛ چراکه هم تیم را می‌شناسد و هم با هواداران رابطه خوبی دارد و هم خیلی از بازیکنان به‌خاطر او مانده‌اند و اگر جدا شود شاید بازیکنان این تیم ریزش کند. ربیعی سه سال با مشکلات در لیگ برتر برای مس کار کرد حالا که تیم صاحب زمین بازی و تمرین شده و هتل‌آپارتمان مجهزی دارد زمان بهره‌برداری این مربی است. از نظر من این مربی با توجه به اینکه دیگر دغدغه این امکانات را ندارد می‌تواند بهتر به مسائل فنی برسد و با یک یارگیری منطقی، نه‌تنها از رتبه پنجمی دفاع می‌کند که شاید مقام بهتری نیز کسب کند. در نتیجه مسی‌ها باید به این فکر کنند که بعد از این، با مربی جدید و بازیکنان تازه‌وارد چطور می‌خواهند به ثبات برسند. چقدر زمان لازم دارند تا تیمی را که ربیعی ساخته و حاضر و آماده است بسازند. در نتیجه در این مقطع حفظ ربیعی بهترین تصمیم است. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم مدیران این باشگاه هم راضی به جدایی ربیعی باشند. 
گویا اختلاف مسی‌ها با ربیعی بر سر بودجه‌ای است که هنوز مشخص نشده است؟
اگر مسی‌ها ربیعی را حفظ نکنند سال سختی در پیش خواهند داشت. بنابراین تعیین‌تکلیف کادر فنی و ادامه کار با ربیعی با توجه به بازیکنان تحت امرش بهترین کار ممکن است. مدیریت می‌تواند بودجه را استعلام کند. کار سختی نیست. از طرفی وقتی بازیکنی ۱۰ میلیاردی، حرف از ارقام غیرمعقول و سرسام‌آور می‌زند، باید بودجه افزایش پیدا کند. دیگر نمی‌توانید بازیکنی با مبالغ زیر ۱۲ میلیارد پیدا کنید! اگر مسی‌ها می‌خواهند در کورس باشند و از اینکه هستند بالاتر بروند و سهمیه بگیرند، باید هزینه کنند. نه مس، بلکه هر تیمی با این تفکر باید بر هزینه‌های فصل قبل بیفزاید تا از رقابت جا نماند.
نوشته امیدوارم کار استقلال و پرسپولیس به دعوا نکشد/ این بازی حالت عادی نخواهد داشت اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball . پدیدار شد.
برچسب‌ها:

امیدوارم کار استقلال پرسپولیس دعوا نکشد این بازی حالت عادی نخواهد داشت

به اشتراک بگذارید:

برترین اخبار امروز