رونالد آرائوخو: کاپیتانی بارسلونا باعث افتخارم است؛ امیدوارم دوئل‌های بیشتری با وینیسیوس داشته باشم

رونالد آرائوخو: کاپیتانی بارسلونا باعث افتخارم است؛ امیدوارم دوئل‌های بیشتری با وینیسیوس داشته باشم


-


بارسلونا دوباره و پس از فصل 19-2018 قهرمان لالیگا شد. دوری چهار سالۀ بارسا از قهرمانی لالیگا برای هواداران این تیم که در طول دو دهه گذشته عادت به قهرمانی تیم محبوبشان در فوتبال باشگاهی اسپانیا داشتند، کمی سخت بود.
طرفداری | در حالیکه دیگر از رهبران برجستۀ بارسلونا همچون لیونل مسی ، ژاوی، اینیستا و حتی سرخیو بوسکتس دیگر در این تیم خبری نیست، اما در تیم فعلی بارسا هم بازیکنانی وجود دارند که می‌توانند لایق بستن بازوبند کاپیتانی این تیم باشند. یکی از این بازیکنان با شماره 4 در قلب دفاع بارسلونا بازی می‌کند. رونالد آرائوخو یکی از ستون‌های آبی اناری‌ها بوده و به حق لایق ستایش‌هایی که از او در فوتبال اسپانیا می‌شود، هست.
این مدافع اروگوئه‌ای در مصاحبه‌ای با اتلتیک در مورد مسائل و موضوعات مختلفی صحبت کرده است. او در ابتدای صحبت‌هایش به تعریف از ژاوی ، سرمربی بارسلونا پرداخت:

ژاوی امید را به باشگاه برگرداند و ما با او چیزهای زیادی یاد گرفتیم. ژاوی فلسفه بارساست که در سال‌های گذشته گم شده بود.

آرائوخو که شیفته فوتبال است، در آخر هفته بیش از 16 ساعت از وقتش را صرف فوتبال می‌کند. به قول خودش می‌خواهد و سعی دارد تا از بهترین‌های دنیای فوتبال درس بیاموزد.

بازیکنان مختلفی هستند که من نحوۀ بازی آنها را تماشا می‌کنم و سعی می‌کنم تا بهترین خصوصیات و ویژگی آنها را یاد بگیرم. این روزها روی خصوصیات بازی فن دایک مطالعه و بررسی می‌کنم. مدافعان منچسترسیتی نیز در این فصل در سطح خوبی بازی می‌کنند. من در مورد همۀ آنها مطالعه و تجزیه تحلیل می‌کنم. جاگیری‌شان، حرکاتی که انجام می‌دهند، نحوۀ حرکت توپ و تلاش برای بازپس‌گیری آن.

آرائوخو قرارداد جدیدی با بارسلونا منعقد کرده که او را تا سال 2026 در بارسا ماندگار می‌کند و بند آزادسازی یک میلیارد یورویی دارد. هر چند این قرارداد هنوز به ثبت نرسیده، اما مرد اروگوئه‌ای بارسا زیاد نگران چنین مواردی نیست.

من آرام هستم. اینها چیزهایی مربوط به افرادی است که با من کار می‌کنند و باشگاه با آنها سر و کار دارد. من آرامم و از درون باشگاه هم همین آرامش را به من منتقل کردند و گفتند همه چیز به زودی حل خواهد شد. من خودم با تمدید قراردادم نشان دادم که خوشحالم و می خواهم اینجا باشم. فکر می‌کنم اینها چیزهایی هستند که سرفرصت حل می‌شوند.


گفته می‌شود که رونالد آرائوخو یکی از گزینه‌های اصلی بارسلونا برای کاپیتانی این تیم در غیاب جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس در فصل آینده است. او خودش دراین‌باره می‌گوید:

من به آن شکل کار و رفتار خاصی برای کاپیتان شدن در تیم انجام نمی‌دهم. چنین رفتارهایی در طبیعت و ذات من است و اگر فرصتی برای کاپیتانی بارسا برایم پیش بیاید، باعث افتخار من است. من همیشه به همین شکل به نحوۀ بازیم در تیم ادامه می‌دهم. در تمام دوران حرفه‌ایم میخواهم یک رهبر باشم.

آرائوخو دربارۀ وینیسیوس جونیور و تقابل‌هایی که با وینگر برزیلی رئال مادرید داشته از همان ابتدا با تعریف از او می‌گوید که او بهترین دریبل‌زن یک در مقابل یک در دنیای فوتبال است.

برای من، وینیسیوس جونیور بهترین بازیکن دنیا در تقابل‌های یک در مقابل یک است. شاید بتوانید در طول بازی 6 تا 7 بار او را مهار کنید ولی در یک فرصت شما را جاگذاشته و کار خودش را انجام می‌دهد. امیدوارم دوئل‌های بیشتری با وینیسیوس داشته باشم. این واقعا زیباست.

مدافع بارسلونا با اشاره به توهین‌های نژادپرستانه علیه وینیسیوس اظهار داشت:

اتفاقی که برای وینیسیوس جونیور افتاد واقعا بد بود. چیزی که نباید دوباره تکرار شود، متاسفانه هنوز هم اتفاق می‌افتد. این اتفاق در لالیگا و برای یک بازیکن سرشناس رخ داد، اما در واقع این یک پیام برای کل جامعه است.

رونالد آرائوخو در نهایت با تشکر از هواداران بارسلونا که در نیوکمپ برای تشویق او شعار “اروگوئه، اروگوئه” همان شعاری که برای لوئیس سوارز هم سر می‌دادند گفت:

وقتی این شعارها و تشویق‌ها در باشگاهی همچون بارسلونا سرداده می‌شود مهم است. اینجا باشگاه لیونل مسی و رونالدینیو بوده است. اینکه کل نیوکمپ نام مرا صدا می‌زنند مایۀ غرور و افتخار من است. برای من مهم این است که جواب این تشویق‌ها را به بهترین شکل ممکن پس دهم.



نوشته رونالد آرائوخو: کاپیتانی بارسلونا باعث افتخارم است؛ امیدوارم دوئل‌های بیشتری با وینیسیوس داشته باشم اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball . پدیدار شد.
برچسب‌ها:

رونالد آرائوخو کاپیتانی بارسلونا باعث افتخارم است امیدوارم دوئل های بیشتری وینیسیوس داشته باشم

به اشتراک بگذارید:

برترین اخبار امروز