کلوب| این مرد هم رفت/ استقلال با ساپینتو اقتدار نداشت

کلوب| این مرد هم رفت/ استقلال با ساپینتو اقتدار نداشت


- اما به هر حال برای هواداران تیمی که یک فصل بدون شکست با اقتدار به قهرمانی لیگ رسید یک انتظار و توقع دیگری می رفت.
استقلال با از دست دادن دومین جام متوالی و شکست های متعددی که در بازی های بزرگ متحمل شد همچون ۲ بار مقابل پرسپولیس و ۲ بار برابر سپاهان کافی بود تا قید تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی تیم زده شود تا باز برای فصل جدید فرد دیگری را روی نیمکت خود ببینند.
انگار قرار نیست یک ثبات نسبی نه روی نیمکت وجود داشته باشد و نه روی صندلی مدیریت و باید هر فصل برای یکبار یا چندبار شاهد تغییرات و رفت و آمد افراد مختلف باشیم.
حضور ساپینتو روی نیمکت ما را به یاد آقای خاص فوتبال اروپا انداخت، مردی که از او هر رفتاری برمی آید و ساپینتو هم تا حدود بسیار زیادی شبیه آن بود و تعداد اخراج ها و محرومیت های متعددش این را ثابت می کرد و می توان به وضوح گفت که یکی از علت های بسیار زیاد عدم قهرمانی استقلال در هر دو جام این فصل سرمربی آن بود.
نمی دانیم حال اسمش را برکناری بگذاریم یا اخراج محترمانه اما عدم تمدید قرارداد برای دومین فصل متوالی باز هم برای استقلال یک شکست دیگر محسوب می شود تا برای فصل آینده دنبال یک سرمربی دیگر برای نیمکت تیم خود باشد.
اخراج پس از گل دقیقه ۱۱+۹۰ و فرار موقت استقلال از شکست در ۹۰ دقیقه بازی کافی بود تا همه چیز برای ساپینتو و هواداران تمام شود.. استقلال آن تیم شاداب و با نشاط و باانگیزه برای فتح جام حذفی نبود و برعکس این پرسپولیس بود که صاحب توپ و میدان بود حتی زمانی که تیم برنده میدان بود همچنان به آبی پوشان فرصت گلزنی نمی داد.
از سوی دیگر همان تک موقعیت های مطهری و قایدی و… هم اگر تبدیل به گل می شدند و از دست نمی رفتند شاید حال سرنوشت ساپینتو روی نیمکت برای فصل آینده را کلا تغییر می داد اما انگار سرنوشت طوری نوشته شده است که پایان تلخ ساپینتو با استقلال با یک شکست بد و تلخ دیگر رقم بخورد.
داستان کوتاه مدت ساپینتو با استقلال تنها یک فصل بود و عملکرد متوسط این سرمربی و برخی رفتارها و برخوردهایش بیشتر از اینکه به سود تیمش تمام شود همگی به ضرر تیمش شدند و ۲ جام متوالی را از دست داد و تقدیم رقیب دیرینه اش کرد.
به هر حال ساپینتو بهترین مربی خارجی استقلال نشد اما گزینه ای هم نبود که بتوان او را برتر از گزینه های داخلی نامید اما باشگاه چون گزینه شایسته داخلی برای نیمکت نداشت به سمت گزینه خارجی رفت‌.
و حال با رفتن این گزینه خارجی باید دید تکلیف نیمکت آبی پوشان برای فصل آینده چه می شود؟
محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد
نوشته کلوب| این مرد هم رفت/ استقلال با ساپینتو اقتدار نداشت اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball . پدیدار شد.
برچسب‌ها:

کلوب این مرد هم استقلال ساپینتو اقتدار نداشت

به اشتراک بگذارید:

برترین اخبار امروز