اینستاگرام-مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ (Instagram Marketing)

اینستاگرام مارکتینگ (Instagram Marketing)

اینستاگرام-مارکتینگ

همانطور که میدانید با توجه به محدودیت دسترسی به اپلیکیشن اینستاگرام (instagram) در اینترنت کشورمان، اینستا همچنان محبوبترین اپ ارتباطی یکطرفه/دوطرفه در ایران است. طبق آخرین آمارهای موجود اينستاگرام حدود 25میلیون کاربر ایرانی را به خود جذب کرده و به عنوان یکی از فعالترین و پرمخاطب‌ترین بازارهای مجازی کشور به حساب می‌آید. طبعا با توجه به این شرایط تبلیغات اینستاگرامی یا همان اینستا مارکتینگ (Insta Marketing) هم یکی از مهمترین و پرمصرف‌ترین روشهای تبلیغاتی برای دسترسی به بازار هدف یا مخاطب هدف در کشور ما به شمار می‌آید.

اینستاگرام مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی نوین برای صاحبان کسب‌ و کار است تا با مخاطبان هدف خود در ارتباط بوده و محصولات خود را از طریق اینستاگرام مارکتینگ معرفی کنند. البته اینستاگرام مارکتینگ تنها به معرفی محصولات محدود نمی‌شود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباطی منطقی بین شما با مخاطبان و مشتریانتان برقرار باشد. مانند اطلاع‌رسانی به مشتری، نشان دادن ماهیت کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتریان و بسیاری موارد دیگر.

به شکل کلی بازاریابی در اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ را به دو روش می‌توان انجام داد:

  • تبلیغات کسب و کار ازطریق واینرها، اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرامی
  • تولیدمحتوای منحصربه‌فرد در پیج خود و تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقا پیج

بهترین نوع اینستاگرام مارکتینگ، استفاده از هردو روش گفته شده با استفاده از یک استراتژی دقیق و منظم است. یعنی در ابتدا پیج خود را به میزان مطلوبی پیشرفت دهید، برای آن ظاهرسازی شیک کنید، محتوای موثر و مفید تولید کنید و سپس برای معرفی پیج خود از صفحات محبوب اینستاگرام کمک بگیرید.

در روش تبلیغات از طریق واینرها، شما تنها بابت میزان بازدیدی که برای کسب و کار خود از صفحات با دنبال کننده بالا میگیرید، هزینه پرداخت میکنید. برای مثال شما به میزان توافق شده‌ای به یک پیج پرفالوور پول پرداخت میکنید و او ضمانت میکند که از طریق پست یا استوری، تبلیغات شما را به تعداد مشخص شده‌ای که با هم به توافق رسیده‌اید، به معرض نمایش بگذارد.

اما در روش تولیدمحتوا، شما با با وقت گذاری و ظاهرسازی مطلوب و تولیدمحتوای ویژه برای صفحه خودتان، کاربران اینستاگرام را ترغیب میکنید تا پیج شما را فالو کنند. در این روش هرچقدر که بتوانید محتوای مناسب‌تر و درعین حال جذاب‌تری برای کاربران به کار بگیرید، شانس دنبال شدنتان بیشتر خواهد شد.

اینستاگرام-مارکتینگ

مزایای اینستاگرام مارکتنیگ در یک کسب و کار

  1. معرفی برند و مدل کسب و کار با اینستاگرام مارکتینگ: اینستاگرام بستری رایگان در اختیار شما و تجارت شما خواهد گذاشت که حتی اگر تازه کار باشید و تعداد دنبال کننده‌های زیادی نداشته باشید، درصورتی که راهکارهای حرفه‌ای بلد باشید میتوانید پیج خود را به اکسپلور ببرید و کسب و کار خودتان را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید.
  2. افزایش رتبه سئو در گوگل با اینستاگرام مارکتینگ: اینستاگرام به صورتی غیرمستقیم به افزایش رتبه سئو سایت شما کمک خواهد کرد. به این صورت که وقتی در قسمت بایو یا در هر قسمت دیگری از پیج خود که به معرفی سایت خود بپردازید، دنبال کننده‌ها را به سوی سایت خود فرامیخوانید. این فراخوانی به گوگل میفهماند که سایت شما ارزشمند است و رتبه سئو شما بهتر خواهد شد.
  3. ارتباط مستقیم با مخاطبان با اینستاگرام مارکتینگ: ساختار شکل‌گیری اینستاگرام بر پایه ارتباطات اجماعی است، یعنی به زبان ساده‌تر یک شبکه اجتماعی محسوب میشود. در شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط مستقیم با مخاطب وجود دارد. درنتیجه اینستاگرام نیز چنین بستر مناسبی را بریتان به ارمغان خواهد گذاشت.
  4. تسلط بیشتر بر برند با اینستاگرام مارکتینگ: از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم از اینستاگرام استفاده میکنند، ساخت یک پیج اختصاصی در محیط اینستاگرام، به شما ارزش و اعتبار بیشتری خواهد بخشید. یعنی درواقع تسلط خود را بر روی کسب و کار خودتان زیادتر میکنید.
  5. کاهش هزینه‌ها با اینستاگرام مارکتینگ: اگر به تبلیغات برای کسب و کار خودتان نیازمند باشید، بسترهای بسیاری از جمله رسانه‌های صوتی و تصویری، بنرها و کارت ویزیت‌ها، ارسال پیامک و… برای شما مهیا شده است که هرکدام نیازمند پرداخت هزینه‌های مرتبط با خود هستند. اما اینستاگرام فضایی رایگان تحت عنوان پست و استوری در اختیار شما قرار داده است. اما این تفاوت هم وجود دارد که چنین روش تبلیغاتی با کمک اینستاگرام مارکتینگ از سایر روش‌ها زمانبرتر میباشد.
  6. بستری برای اشتراک گذاری جزئیات با اینستاگرام مارکتینگ: با کمک اینستاگرام شما میتوانید به راحتی، جزئیات در مورد تولید محصول، معرفی کارمندان، نحوه عرضه کردن و هر دیتیل دیگری که تمایل دارید را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید.
  7. اطلاع‌رسانی همگانی با اینستاگرام مارکتینگ: با به همراه داشتن یک پیج اینستاگرامی، به آسانی می‌توانید در مورد محصولات جدید، روند پیشرفت، تخفیفات، اتفاقات مهم، برندگان قرعه‌کشی و هر مورد دیگری به عموم اطلاع‌رسانی کنید.
  8. پشتیبانی و خدمات مشتریان با اینستاگرام مارکتینگ: از آنجایی که ارتباط با مخاطبان در اینستاگرام همواره برقرار است، درنتیجه شما میتوانید با پشتیبانی به موقع و خوب خودتان، در مورد نحوه کسب و کار خودتان شفاف سازی کنید و با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، اعتماد بیشتری برای تجارتتان جلب کنید.

تیم آریالینک با تجربه بیش از 15 سال سابقه در حوزه اینستاگرام مارکتینگ و به طور کلی هر مدل دیجیتال مارکتینگ، میتواند شما را در این راستا کمک کند تا به خواسته‌های خودتان برسید.

اینستاگرام-مارکتینگ

Scroll to Top