PPC

تبلیغات کلیکی | پرداخت براساس کلیک (PPC)

تبلیغات کلیکی | پرداخت براساس کلیک (PPC)

تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف کلمات Pay Per Click به معنی پرداخت براساس کلیک است. این نوع از تبلیغات که یک روش تبلیغاتی آنلاین است به صورت مستقیم و در سطح وسیعی از صفحات وب به نمایش گذاشته میشود. روش تبلیغ به این صورت است که شما یک بودجه مالی مشخصی را برای تبلیغات خود تعیین میکنید و آریالینک برمبنای آن بودجه، بهترین، ارزانترین و پربازده‌ترین پلن‌ها را برایتان تنظیم کرده و تبلیغات شما را در شبکه‌های تبلیغی موجود نمایش می‌دهد. این نوع تبلیغات جزو زودبازده‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی به شمار می‌رود.

در این مدل تبلیغاتی، تبلیغ دهنده به منظور جذب بازدیدکنندگان و همینطور ترافیک بیشتر سایت خود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. این نوع تبلیغات معمولا در صفحات جستجوگرها و همچنین شبکه‌های اجتماعی و یا سایر وب سایت‌ها استفاده می‌گردد. با استفاده از PPC یا همان تبلیغات کلیکی، تبلیغ دهنده می‌تواند به سرعت و با کمترین هزینه، تبلیغات خود را به معرض نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان را به سوی صفحه خود جذب کند.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

با استفاده از تبلیغات کلیکی در بهترین رسانه‌های اینترنتی شانس فروش‌تان چندین برابر خواهد شد. تبلیغات کلیکی، فرصتی فوق‌العاده را برای افزایش فروش کسب و کار شما به وجود خواهد آورد و به شما اجازه را می‌دهد تا تبلیغ‌تان را در انواع رسانه‌ها به معرض نمایش بگذارید و تنها به میزان کلیک کاربران هزینه پرداخت کنید. راهکارهای موثری برای موفقیت تجاری شما در تبلیغات کلیکی توسط آریالینک درنظر گرفته شده است.

تبلیغات کلیکی سبب می‌شود که میزان بسیار زیادی ترافیک مستقیم به سوی وب‌سایت یا صفحه اپلیکیشن شما سرازیر شود. تبلیغ‌دهنده یا همان مالک تبلیغ با تعریف تبلیغات کلیکی باید به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغاتش انجام می‌شود، به ناشر تبلیغات پول بدهد. منظور از ناشر تبلیغات کلیکی که گفته شد، درواقع شخصی است که تبلیغات را در رسانه خود به معرض نمایش می‌گذارد. درحقیقت، مخاطبان تبلیغات کلیکی هنگامی که بر روی تبلیغات شما در محیط رسانه ناشران کلیک می‌کنند، به وبسایت شما و یا صفحه دانلود اپلیکیشن شما منتقل خواهند شد.

انواع تبلیغات کلیکی

از جمله انواع تبلیغاتی که از طریق کلیک کاربران صورت می‌گیرد، می‌توان به تبلیغات بنری و تبلیغات متنی اشاره کرد.

تبلیغات کلیکی بنری

PPC

تبلیغات بنری (Banner Advertising) به این صورت است که یک بنر گرافیکی تبلیغاتی از کسب و کار شما بر روی وب‌سایت یا اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی ناشر تبلیغات گذاشته شده و کاربران پس از کلیک بر روی بنر به سوی صفحه‌ی خاصی که شما در نظر گرفته‌اید، هدایت می‌شوند.

از آن‌جا که این بنرهای تبلیغاتی، گرافیکی هستند، اگر چشم نواز باشند، می‌توانند توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند. این مدل از تبلیغات کلیکی به منظور انتقال ترافیک، افزایش شهرت و همچنین معرفی کسب و کارهای آنلاین و حتی آفلاین، جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی دارد.

تبلیغات کلیکی متنی

PPC

تبلیغات متنی (Text Advertising) به این شکل است که ناشر تبلیغات قسمتی از متن نوشته‌های خود درون سایت یا اپ یا شبکه اجتماعی خود را به صفحه‌ای از سایت شما لینک می‌کند. به این‌گونه روندی که یک سایت، لینکی از سایت دیگری را درون سایت خود گذاشته و به آن لینک اجازه‌ی دنبال شدن بدهد (Do Follow) بک لینک (Back Link) گفته می‌شود.

تبلیغات متنی، نوعی تبلیغ اینترنتی نسبتا ارزان است. این مدل تبلیغاتی نیز که با کلیک بر روی متن اتفاق می‌افتد، به رونق کسب و کارتان و همینطور شناخته شدن برندتان کمک بسیار زیادی می‌کند.

چرا تبلیغات کلیکی یا PPC داشته باشیم؟

PPC

تبلیغات کلیکی به شما این امکان را می‌دهد که در حجم وسیعی برند و محصول خودتان را در معرض دید عموم قرار بدهید. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تبلیغات شما ممکن است برای همه مخاطبینی که آن‌را می‌بینند، جذابیت نداشته باشد. اما جای نگرانی ندارد، چون درواقع در تبلیغات کلیکی، بازدید از تبلیغ شما برایتان رایگان خواهد بود و شما تنها به ازای کلیک‌هایی که توسط کاربران بر روی تبلیغ شما انجام می‌شود، پول پرداخت می‌کنید.

به بیانی دیگر، یکی از مزایای این روش آن است که به شما کمک می‌کند حتی بدون پرداخت پول هم دیده و شناخته شوید.  در نظر داشته باشید که در این روش تبلیغاتی، اگر محیطی که به منظور تبلیغ خود انتخاب می‌کنید با مدل کسب و کاریتان مرتبط باشد، تاثیرات بسیار مطلوب‌تری را برای بازاریابی برند خود خواهید گرفت.

هزینه تبلیغات کلیکلی (CPC)

PPC

به میزان قیمتی که هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما انجام می‌گیرد، به همراه دارد، نرخ تبلیغات کلیکی (Cost Per Click) گفته می‌شود. بسته به جایگاهی که شما اقدام به انجام تبلیغات خواهید کرد، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین مدل‌های دیگری به منظور پرداخت CPC هم موجود هستند، به این صورت که برای مثال اگر کاربری 5ثانیه از تبلیغات ویدئویی شما را مشاهده کرد، هزینه پرداخت شود، یا اینکه مثلا اگر فرم خاصی که شما آن‌را تعریف کرده‌اید توسط مخاطبی پر شود، آن‌گاه مشمول پرداخت هزینه بشوید. به این مدل از تبلیغات کلیکی، تبلیغات اقدامی یا Cos Per Action گفته می‌شود.

تیم آریالینک با سابقه بیش از 15سال در زمینه اقدامات پیشرفته و حرفه‌ای در حوزه وب، آماده خدمت رسانی به شما در زمینه تبلیغات کلیکی با بهترین کیفیت و با نازل‌ترین قیمت‌های روز می‌باشد.

Scroll to Top