Google-Suggestion

سئو ویژه : درج نام شما در پیشنهادات گوگل

سئو ویژه : درج نام شما در پیشنهادات گوگل

سئو ویژه آریالینک که آن را سئو با هدف درج در لیست پیشنهادات گوگل (Google Suggestion) یا همان پیشبینی اتوماتیک گوگل (Google Autocomplete Predictions) نیز مینامیم، خدمتی است که به جرات میتوان گفت فقط و فقط در مجموعه آریالینک ارائه می‌گردد. سئو ویژه در واقع یک نوع بسیار خاص از سئو تخصصی وب سایت با تمرکز روی کلمات و عبارات کلیدی مشخص مرتبط و حتی غیر مرتبط با موضوع سایت میتواند باشد، به طوری که اگر کاربری در حال جستجو برای آن عبارات یا کلمات باشد، قبل از اتمام تایپ و زدن کلید اینتر یا دکمه جستجو، نام سایت یا برند شما در لیست پیشنهادات گوگل ظاهر شده و برای انتخاب در اختیار کاربر قرار میگیرد.

طبق تحقیقات انجام شده بیش از 90% از مواقع افراد عبارت مورد جستجو را تکمیل نمیکنند و بر روی عبارات پیشنهادی گوگل کلیک کرده یا آنها را انتخاب میکنند.

معرفی سرویس سئو ویژه یا google suggest آریالینک

سئو-ویژه

پس از پاندمی کووید 19 واحدهای تولیدی و خدماتی، در سراسر جهان به شکلی غیرقابل انکار با تحولات عمیقی در فرایند فروش کالا و خدمات روبرو شدند. بدیهی است بخش تولید و خدمات در کشور ما ایران نیز از این قاعده فراگیر مستثنی نبوده و برهمین اساس بخش قابل توجهی از فرایند بازاریابی و فروش آنها به اجبار مبتنی بر فضای مجازی شده است.

به همین سبب، با فراگیری و ماندگار شدن ویروس کرونا و نیاز مبرم مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی،  فروش کالا و خدمات بر روی اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین به شکل چشمگیری افزایش یافت و عملا سهم قابل توجهی از مبادلات تجاری اعم از خرده فروشی و عمده فروشی را به خود اختصاص داد.

به عنوان نمونه در حال حاضر روزانه بالغ بر یک میلیارد تومان فقط خدمات مختلف بیمه‌ای بر روی پلتفرم‌های آنلاین به فروش می‌رسد که رقم چشگیری است و نشان می‌دهد دریافت سهم از بازار فروش آنلاین بیمه تا چه اندازه می‌تواند در دوام و بقای موسسات بیمه‌ای موثر باشد.

به طبع این موضوع دامنگیر تمام بخش‌های تجاری، خدماتی و تولیدی نیز شده است و تمام فعالان اقتصادی را به حضور هرچه فعال تر در دنیای مجازی واداشته است.

در این میان، تبلیغات آنلاین تاثیر انکارناپذیری در افزایش سهم موسسات تولیدی، تجاری و خدماتی از بازار خواهد داشت و رقابت برسر “هرچه بهتر دیده شدن در فضای آنلاین” میان شرکت‌ها و موسسات فعال، بالا گرفته است. چرا که این اصل به طور مستقیم به افزایش فروش یا ارتباط منجر خواهد شد.

Special-Seo

با وجود پرتال‌های تبلیغاتی آنلاین که در انواع و اشکال مختلفی امکان انتشار پیام‌های تجاری را برای صاحبان مشاغل ‌فراهم می‌کنند، رفتارشناسی کاربران اینترنت نشان می‌دهد در چندین سال اخیر عمده مردم ترجیح می‌دهند کالا و خدمات مورد نظرخود را از طریق جستجو در اینترنت پیدا کنند.

به زبان ساده‌تر بخش عمده‌ای از مردم به نتایج جستجوی خود در گوگل اعتماد بیشتری دارند تا به تبلیغات تجاری که با پلتفرم‌های مختلف به آنها عرضه می‌شوند.

بر همین اساس، سئو ویژه و نتایج جستجو در صفحه نخست گوگل، به این دلیل که به شکلی کاملا بیطرفانه و بنابر اصول استاندارد تولید محتوا در وب، در معرض دید کاربر قرار می‌گیرند،  بیشترین میزان اعتبار را در میان مخاطبان دارند.

موتور جستجوی گوگل در فرایند رتبه‌بندی و اعتباردهی به محتوای اطلاعاتی وبسایت‌های اینترنتی، از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند که یکی از مهمترین آیتم‌های این فرایند طبق تازه‌ترین تغییرات در الگوهای گوگل، محاسبه میزان محبوبیت صفحات وب سایت‌ها بر مبنای میزان جستجوی آنها توسط کاربران واقعی است.

در نتیجه این آنالیزها توسط ربات‌های هوشمند گوگل میزان اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوای یک وبسایت این است که کدام کلمات کلیدی از اهمیت و رواج بیشتری در میان کاربران اینترنت (کاربران واقعی) برخوردار هستند؟

ربات‌های گوگل، از قابلیت تشخیص و تمایز بین تمامی پراکسی سرورها و آی پی پراکسی‌های رایگان، پولی یا آی پی سرورها از آی‌پی‌های مورد استفاده کاربران خانگی و واقعی برخوردار هستند.

برای روشن‌تر شدن موضوع سئو ویژه، با یک مثال ساده اهمیت کلمات کلیدی خاص در جستجوهای اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

فرض کنید، شما به عنوان یک کاربر اینترنت، کلمه “بیمه آتش سوزی” را در موتور جستجوی گوگل تایپ می‌کنید. در این صورت قبل از فشار دادن دکمه “Enter”، یک زیر نوار از پیشنهاداتی که اخیرا بصورت متعدد توسط کاربران واقعی اینترنت، جستجو شده‌اند به نمایش درمی‌آیند که عبارتند از: ” بیمه آتش سوزی چیست؟”، ” بیمه آتش سوزی ایران”، ” بیمه آتش سوزی”، ” بیمه آتش سوزی مغازه ” و…

سرویس سئو ویژه که به “Google Suggest” معروف است، در واقع برای پرهیز از دوباره کاری، اصلاح غلط های تایپی، صرفه جویی در وقت و ارائه دقیقترین و موثرترین نتایج به کاربر ارائه می‌شود و به روزترین و بهینه‌ترین محتواهای مرتبط با مورد جستجوی کاربر را به وی پیشنهاد میدهد.

Special-Seo

در واقع اگر تعداد زیادی از کاربران اینترنت در یک محدوده جغرافیایی مشخص و به کمک دستگاه‌های واقعی متصل به اینترنت، نظیر کامپیوتر رومیزی، لپتاپ، موبایل، تبلت، تلویزیون هوشمند و غیره … در یک بازه زمانی حداقل بین 6 الی 12 ماه، عبارت یا عبارات کلیدی خاصی مانند “بیمه آتش سوزی” را جستجو کرده باشند، ربات‌های گوگل اولویت بندی در نتایج خود را بر این مبنا تنظیم می‌کنند که عبارت “بیمه آتش سوزی” نیز مانند سایر عبارات ذکر شده مرتبط با کلمه کلیدی خودرو بسیار پرکاربرد است.

به همین دلیل با انجام سئو ویژه، نه تنها این عبارت به پیشنهادهای ده گانه گوگل اضافه می‌شود، بلکه صفحات اینترنتی که محتوای آن بیشترین ارتباط معنایی و نگارشی با عبارت کلیدی “بیمه آتش سوزی” را دارند، در اولویت رتبه‌بندی گوگل صفحه اول نتایج قرار می‌گیرند.

جالب اینکه بررسی رفتارهای کاربران نشان داده که بیش از 90% کاربران به طور معمول از پیشنهادات گوگل استفاده می‌کنند و به کمک این انتخاب‌ها در سریع ترین زمان ممکن یا تایپ خود را یا تصحیح کرده یا آن را کامل می‌کنند.

اما چگونه می‌توان موتور جستجوی گوگل را متقاعد کرد تا عبارتی مانند “بیمه آتش سوزی” را به همراه یک برند یا اسم خاص عنوان یک عبارت کلیدی معتبر و پرمصرف به کاربران پیشنهاد کند؟

همانطور که گفته شد، ربات‌های هوشمند گوگل وقتی که در یک بازه زمانی نسبتا طولانی با جستجوی پرشمار (حداقل 2 هزار بار در روز) با جستجوی عبارتی خاص مواجه می‌شوند، به سرعت و به شکلی خودکار به بررسی منابع جستجو کننده می‌پردازند تا اطمینان حاصل کنند که این عبارت توسط کاربران واقعی جستجو شده و نه نرم‌افزارهای دارای پراکسی سرور و آی پی پراکسی.

Special-Seo

برای اطمینان از این موضوع، ربات‌های گوگل براساس الگوریتم‌های هوشمند خاصی که دارند، به بررسی آی پی آدرس‌های جستجو کنندگان، موقعیت جغرافیایی و همینطور دستگاه‌های متصل به اینترنت و مشخصات دستگاه ها، مرورگر استفاده شده، نسخه‌های مرورها، سرعت تایپ، درصد خطا در تایپ به ازای یک تعداد عبارت نوشته شده و ده‌ها آیتم دیگر که از حوصله این متن خارج است می‌پردازند تا برای‌شان مسجل شود که کاربران جستجو کننده، ربات نبوده و با یک پراکندگی منطقی جغرافیایی و آی پی آدرس‌های واقعی (Client IP) به جستجوی این عبارت پرداخته‌اند.

استمرار این روند در یک بازه زمانی که البته برای هیچکس مشخص نیست، اما به طور عملیاتی و واقعی، سئو ویژه برای تیم برنامه نویسی آریالینک مدت 6 ماه الی 12 تجربه شده است که به ربات‌های هوشمند این موتور جستجوگر بگوید عبارت “بیمه آتش سوزی” یا یک عبارت خاص دیگر مثل نام شرکت بیمه کننده به عنوان مثال، یک عبارت پرمصرف در بین جستجوگران اینترنتی یک منطقه مشخص یا کشور است و می‌تواند بدون نگرانی آن را به سایر کاربران هم پیشنهاد دهد.

واقعیت این است که در حال حاضر، سرویس دهندگان خاصی وجود دارند که برپایه سرویس سئو ویژه گوگل، دست به کار ارائه خدمات “پیشنهاد گوگل” شده‌اند و با استفاده از ربات‌ها یا به واسطه سیستم‌های خودکاری که بر روی یک سرور و از طریق یک مرورگر برنامه پذیر به جستجوی کور عبارات یا کلماتی شبیه این می‌پردازند. در واقع سئو ویژه آن‌ها به این شکل است که با استفاده از برنامه‌های خاصی یک مرورگر را با آی پی سرورهای مختلف (پراکسی آی پی) و ارجاعات مختلف (Referer) باز کرده و به صورت رباتیک وارد گوگل شده و کلمات کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند.

Special-Seo

اما این موضوع چند سالی است که توسط ربات‌های هوشمند گوگل کشف و به عنوان جستجوهای خودکار غیرواقعی و فاقد ارزش، شناسایی می‌شوند و البته شوربختانه باعث جریمه سایت‌های هدف نیز میگردند.

و متاسفانه در این صورت نه تنها این عبارات در نتایج جستجوها به نمایش درنمی‌آیند که بعضا باعث بلاک شدن وب سایت‌ها و از دست رفتن تمام زحمات و هزینه‌های صاحبان مشاغل که بعضا سال‌ها برای وب سایت‌های‌شان انجام داده‌اند، می‌شود.

سرویس سئو ویژه شرکت آریالینک

سرویس سئو ویژه شرکت آریالینک” یا همان گوگل ساجسشن، مبتنی بر هزاران سرچ روزانه توسط کاربران واقعی با دستگاه‌های واقعی و آی پی آدرس‌های مشخص و قابل ردگیری برای گوگل ارائه می‌شود که با پراکندگی کاملا واقعی از دستگاه های استفاده کننده، مرورگرها با نسخه های مختف، میزان سرعت تایپ، درصد منطقی از خطا در تایپ و چندین آیتم دیگر در محدوده جغرافیایی کشورمان ایران، انجام می‌گیرند.

اجرای پروژه سئو ویژه که جزئیات آن در قالب تعرفه خدمات ارائه خواهد شد، موجب می‌شود تا بسته به نوع عبارت یا عبارات کلیدی و همچنین تعداد و توان رقبای موجود در بازار، در یک بازه زمانی بین 6 ماه الی 15 ماه، کلمات کلیدی مهم مورد نظر مشتری، به لیست پیشنهادات گوگل افزوده شود.

Special-Seo

بدیهی است زمانی که کلمات کلیدی یا عبارات مورد نظر با انجام عملیات سئو ویژه به لیست پیشنهادات گوگل مبدل شوند، در عمل نخستین نتیجه جستجوهای گوگل به کلمات کلیدی مورد نظر سازمان مشتری اختصاصمی‌یابد که بدون تردید نقش چشمگیری در افزایش سهم بازار فروش آنلاین کالا و یا خدمات این سازمان خواهد داشت.

با استفاده از سرویس سئو ویژه google suggest آریالینک، شما می‌توانید طی مدت زمان کوتاهی با توجه به رقابت و هزینه‌های سنگین تبلیغاتی نام برند، نام محصول یا هر کلیدواژه مهم در کسب و کار خود را به لیست پیشنهادات گوگل اضافه کنید.

مهمترین نکته سرویس سئو ویژه آریالینک، این است که برخلاف سایر سرویس دهندگان سئو ویژه، به طور مشخص جستجو‌ها با استفاده از هزاران کاربر واقعی در اینترنت ارائه می‌شود.

به این ترتیب که براساس نوع پکیج خریداری شده، عبارت یا عبارات کلیدی مشتری به طور روزانه بین 2 تا 4 هزار بار توسط کاربران واقعی که آی پی آدرس‌های آنها توسط گوگل قابل ردیابی است مورد جستجوی اینترنتی قرار خواهید گرفت که میتواند بر مبنای تعداد عبارات کلیدی انتخابی در مجموع از 2هزار جستجو تا 80هزار جستجو را شامل شود.

تعداد سرچ‌های روزانه کلمات کلیدی موردنظر و همچنین تعداد ورودی‌ها بر روی وبسایت شما، از طریق گوگل کنسول (Google Console) قابل بررسی و گزارشگیری است و می‌توانید بدون نیاز به گزارش شرکت ارائه دهنده به طور مستقیم تاثیر اجرای سئو ویژه را بر روی وبسایت خود مشاهده نمایید (تصاویر شماره 1 و 2)

تصویر 1: نمونه گزارش روزانه گوگل کنسول شرکت ایران کازمد تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی – یکی از مشتریان آریالینک

Special-Seo

  • همانطور که در تصویر فوق مشاهدهمی‌کنید، در روز 17 آگوست 2021 سایت ایران کازمد 11893 مرتبه در گوگل جستجو شده است. به طور میانگین در رتبه 2.4 (یعنی در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل) ظاهر شده و 71 کاربر واحد بر روی آن کلیک کرده اند.
  • نکته: افرادی که کلیک کرده و وارد سایت شده‌اند از جستجو کنندگان نیستند. درواقع مشتریان واقعی هستند که وارد سایت میشوند.

 تصویر 2: نمونه گزارش 6 ماهه گوگل کنسول یکی از دیگر از مشتری‌های آریالینک که اجازه ذکر نامش را در این فایل به ما نداده است.

Special-Seo

  • این وب سایت طی این گزارش در 6 ماه گذشته پیش از شروع سئو ویژه، هیچ بازدید، جستجو و ورودی خاصی از گوگل نداشته و به طور کلی پس از انجام سئو ویژه، از تاریخ 9 سپتامبر، حدود 990 هزار مرتبه در نتایج گوگل ظاهر و به طور میانگین در رتبه 9.1 قرار گرفته و 806 مرتبه کاربران در این 20 روز وارد سایت شده‌اند.
  • این شرکت از 1 سپتامبر با آریالینک وارد قرارداد سئو ویژه شد.

شرکت تجارت آریاپیوند با نام اینترنتی و نماد آریالینک، با سابقه‌ای طولانی (بیش از 15 سال) و درخشان (نمونه کارها)، آماده ارائه خدمات سئو ویژه به شما متقاضیان گرامی به منظور حضور در لیست پیشنهادات گوگل می‌باشد.

Scroll to Top