Dedicated-Server

سرور اختصاصی (Dedicated Server)

سرور اختصاصی (Dedicated Server)

سرور اختصاصی (Dedicated Server) یک کامپیوتر با منابع مشخص و آی پی ثابت (Static IP) است که به طور دائم به اینترنت پرسرعت وصل بوده و امکان ارائه خدمات آنلاین را به کاربران میدهد. سرور اختصاصي به طور انحصاری در اختیار یک کاربر قرار میگیرد و منابع آن به طور کامل خصوصی هستند و به اشتراک گذاشته نمی‌شود. دقیقا مانند VDS. البته با این تفاوت که سرور مجازی اختصاصی خود زیر مجموعه یک سرور اصلی و یا یک ماشین مجازی در سرور است اما سرور اختصاصی در واقع خود همان سرور مادر یا اصلی است که تمامی منابع را در اختیار داشته و به کاربرانش ارائه میکند.

این موضوع باعث میشود علاوه بر امنیت بسیار بالا، سرعت سرویس میزبانی شما تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. و مدیران وب سایت‌های بزرگ که همواره در انتخاب فضای میزبانی اختصاصی یا سرور با مشکلاتی از قبیل امنیت ناکافی، افت سرعت در پیک ترافیک و سئو درگیر هستند، می‌توانند با طیب خاطر این سرویس را تهیه و از مزایای سرور اختصاصی بهره‌مند شوند.

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که به شکل کامل به یک مشتری واحد اختصاص داده میشود. عموما این نوع سرورها برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی مناسب هستند که نیاز به قابلیت‌های بالای پردازش، حافظه، پهنای باند و فضای دیسک داشته باشند. با دسترسی کامل به سخت افزار، مشتریان میتوانند سرویس‌های خود را به شکلی دقیق و با قابلیت‌های پویاتر مدیریت کنند. همچنین، این نوع سرویس دربرابر حملات امن‌تر است، زیراکه تمام منابع سخت افزار روشن و قابل مشاهده میباشند.

به بیانی دیگر، سرور اختصاصی یک سرویس اینترنتی است که به شما اجازه میدهد تا یک سرور فیزیکی را به شکل کامل برای خود اجاره کنید. با داشتن یک سرور اختصاصی، شما مالکیت و کنترل کامل بر روی سخت افزار، نرم افزار و تنظیمات شبکه خود را خواهید داشت. به علاوه، با دسترسی به منابع سخت افزاری قدرتمند، شما میتوانید برای وبسایت خود عملکردی بهینه فراهم نمایید.

سرور-اختصاصی

خدمات سرور اختصاصی آریالینک

برخی از خدمات سرور اختصاصی که در آریالینک ارائه میشوند در لیست زیر اشاره شده‌اند:

  • ارائه پشتیبانی 24 ساعته
  • حفاظت در برابر حملات DDoS
  • نظارت و مانيتورينگ پيوستگي‌های شبكه
  • پشتیبان گیری و بازگشت داده‌های مشتری
  • پشتيباني فني در زمينه نصب، راه‌اندازي و پشتيباني نرم‌افزار
  • پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف مثل لینوکس و ویندوز
  • ارائه منابع سخت افزاری قدرتمند مانند پردازنده‌های چندهسته‌ای، حافظه رم بالا و دیسک سخت با ظرفیت بالا

مزایای سرور اختصاصی

داشتن یک سرور اختصاصی مزایایی را با خود به همراه دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • کنترل کامل: با به همراه داشتن یک سرور اختصاصی، شما کنترل کاملی بر روی سخت افزار و نرم افزارهای سرور خود خواهید داشت ومی‌توانید آنها را به دلخواه خودتان تغییر بدهید.
  • عملکرد بهینه: با دسترسی به منابع سخت افزاری بالاتر، سرور اختصاصی قادر است تا عملکرد بهینه‌تری را در مقایسه با سرویس‌های اشتراکی برای شما فراهم کند.
  • پایداری: با دسترسی به یک سرویس پشتیبانی مطمئن و قوی، شما اطمینان دارید که سرویس شما در همه زمان‌های مورد نیاز در دسترس خودتان خواهد بود.
  • افزایش امنیت: با دسترسی به گزینه‌های پشتیبان گیری و حفاظت اضافه، شما مطمئن خواهید بود که اطلاعات شخصی و حساس شما در مقابل حملات جاسوسی و هک و نفوذ، محافظت خواهد شد.
  • انعطاف پذیری: با دسترسی به منابع سخت افزاری بالاتر، شما این توانایی را خواهید داشت که برنامه‌های خود را به شکل پویا و با توجه به نیازهای کاربران تغییر بدهید.
  • قابلیت‌های سفارشی: با دسترسی به گزینه‌های سفارشی، شما میتوانید سرویس خود را به شکل کامل شخصی سازی کنید و از قابلیت‌های منحصر به فرد استفاده نمایید.

Dedicated-Server

کاربرد سرور اختصاصی

همانگونه که گفته شد، سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که به طور کامل به یک شخص یا سازمان اختصاص داده میشود. این نوع سرور برای بارهای کاری بالا و پروژه‌های بزرگ مناسب است و عموما در شرکت‌های بزرگ، دانشگاه‌ها، سرویس‌دهندگان وب، فروشگاه‌های آنلاین و یا سایر سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از کاربردهای سرور اختصاصی شامل موارد زیر میشوند:

  • هاستینگ وب: با استفاده از یک سرور اختصاصی شما میتوانید وب سایت خودتان را بر روی آن مستقر کنید.
  • پشتیبان گیری: با دسترسی به یک سرور اختصاصی، مکانی مطلوب و منحصر به فرد برای ذخیره‌سازی فایل‌های پشتيباني خود خواهید داشت.
  • بازيابي داده: درصورت وقوع نقص و اشکال در يكي از دستگاه‌هاي سرور، اطلاعات موجود در آن دستگاه به صورت خودكار به دستگاه‌هاي ديگر منتقل خواهد شد.
  • امنیت: شما میتوانید با استفاده از سرور اختصاصی برای حفظ امنیت وب سایت خود، فایروال و نرم‌افزار‌های ضد ویروس نصب کنید.
  • پردازش داده: با استفاده از سروری اختصاصی، شما خواهید توانست به منظور پردازش داده‌های حجیم و پروژه‌های علمی و تحقیقاتی خود، منابع قابل قبولی را فراهم نمایید.

تیم آریالینک با سابقه طولانی و تجربه‌ای درخشان و با به کارگیری متخصصین کامپیوتر و آی‌تی حرفه‌ای و مجرب در زمینه امور تحت وبی، آماده ارائه خدمات سرور اختصاصی به شما متقاضیان گرامی میباشد.

Dedicated-Server

Scroll to Top