Host

هاست | میزبان وب (Hosting)

هاست | میزبان وب (Hosting)

هاست، هوست، فضای میزبانی وب، وب هاستینگ (Web Hostingهوستینگ همگی نامهای مرتبط با یک مفهوم هستند، فضایی که امکان نگهداری و مدیریت فایلهای وبسایت شما را در شبکه جهانی اینترنت به عهده دارد. هر وب سایت معمولا از مجموعه‌ای از فایل های مختلف مانند تصاویر، متون و فایلهای برنامه‌نویسی شده به زبانهای مختلف، بانک اطلاعاتی و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که با هدفی خاص به اشکال مختلف با هم مرتبط شده‌اند.

حال برای اینکه همه مردم در سراسر جهان امکان دسترسی به آن فایلها را داشته باشند نیاز است که فایل‌ها و دیتابیس‌ها و غیره… در یک کامپیوتر قرار بگیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل بوده و هیچوقت ارتباطش از اینترنت قطع نمی‌گردد. در علم IT به این مدل از کامپیوترها که دائم به اینترنت وصل هستند و قابلت و امکان میزبانی وب سایت‌ها و سایر خدمات تحت وب را دارند، سرویس دهنده یا سرور (Server) گفته میشود.

میزبان وب به معنای فضایی است که به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات، فایل‌ها و سایت‌ها در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر، هاست یک سرویس اینترنتی است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل های خود را درون یک سرور قرار داده و آن را با دنیای وسیع اینترنت به اشتراک بگذارید. همچنین، میزبان برای نگهداری وب سایت شما هم استفاده می‌گردد.

آریالینک امکان فراهم سازی انواع خدمات میزبانی وب اعم از هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، سرور اختصاصی، سرور مجازی، هاست ابری و سرور ابری را داشته و مفتخر به ارائه خدمات به شماست.

هاست

انواع هاست

همانگونه که گفته شد هاست یا فضای میزبانی وب، فضایی است که به منظور نگهداری سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی و همچنین داده‌های آنلاین در اختیار کاربران دنیای بزرگ اینترنت قرار می‌گیرد. انواع فضای میزبان وب به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • هاست اشتراکی (Shared Hosting): به نوعی از میزبانی وب گفته می‌شود که در آن یک سرور فیزیکی میزبانی چندین سایت را به تنهایی بر عهده دارد. بسیاری از کاربران اینترنت برای کاهش هزینه‌های خود از منابع موجود در یک سرور به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. در این حالت هر یک از کاربران بخشی از سرور را که می‌توانند فایل‌های وبسایت خود را در آنجا قرار دهند، در اختیار خود می‌گیرند.
  • سرور مجازی (Virtual Private Server): سرور خصوصی مجازی یا همان VPS به واسطه تجزیه سرور فیزیکی قدرتمند به سرورهایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر و به کمک فناوری‌های مجازی‌سازی ساخته می‌شوند. سرور مجازی به شکل وسیعی در زمینه خدمات اینترنت کاربردی می‌باشد.
  • هاست اختصاصی (Dedicated Hosting): این پلتفرم‌های VPS مدیریت شده، بهترین گزینه برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای متوسطی است که تیم IT درون سازمانی نداشته باشند. اما یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب معتبر، این نیروی کار حرفه‌ای را در اختیار داشته و تمام امور فنی را به بهترین شکل به انجام خواهد رساند.
  • هاست ابری (Cloud Hosting): نوعی دیگر از میزبانی وب است که منابع چندین سرور را به‌شکل هم‌زمان در اختیار کاربران می‌گذارد. در میزبانی ابری همواره چندین سرور به‌شکل شبکه در حال کار کردن می‌باشند. وب‌سایت شما می‌تواند از تمام منابع سخت‌افزاری و همچنین نرم‌افزاری این سیستم‌ها استفاده کند. یعنی درواقع وب‌سایت محدود به یک سرور با منابع محدود نیست و در شرایطی که احتیاج به استفاده‌ی بیشتری از منابع داشته باشد، می‌تواند از سایر سرورها در فضای ابری کمک بگیرد.
  • هاست ویدئو (Video Hosting): مدل بهینه شده هاست دانلود می‌باشد که جهت ذخیره فایل‌های ویدئویی استفاده شده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی را به منظور دانلود این نوع فایل برای کاربران به شکلی همزمان فراهم می‌کند.
  • هاست پردازشگر گرافیک (Graphics Processing Units Hosting): سرور GPU همانگونه که از نامش پیداست، سروری متشکل از تعدادی پردازنده گرافیکی می‌باشد که به‌جهت بکارگیری قدرت این پردازنده‌ها مورد طراحی قرار گرفته است. با استفاده از یک فرآیند Offloading CPU می‌توان وظایفی را به پردازشگران گرافیکی واگذار کرد و عملکرد سرور را بهبود بخشید.
  • هاست بازارچه‌ای (Marketplace Hosting): یک سرویس هوستینگ دیگر است که به کاربران اجازه می‌دهد که فضای خود را برای میزبانی و فروش خدمات و محصولات، در اختیار خود داشته باشند. در این مدل هوستینگ، کاربران هم می‌توانند به‌عنوان فروشنده ثبت نام کرده و محصولات خودشان را برای فروش قرار داده و هم می‌توانند به عنوان خریدار اقدام به خرید محصولات دیگران کنند. همچنین، هاست بازارچه‌ای شامل امکاناتی مثل پرداخت آنلاین، سفارش پردازش، پشتیبانی و… می‌باشد.
  • هاست مدیران سرور (Server Management Hosting): یک نوع خدمات مدیریت سرور است که به سازمان‌ها و شکرت‌ها کمک می‌کند تا سرورهای خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. این خدمات شامل نصب، بروزرسانی، پشتیبانی و امنیت سرور می‌باشد. هاستینگ مدیران سرور همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا بارگذاری وبسایت‌هایشان را به شکلی سریع و مطمئن انجام بدهند.
  • هاست بازبینی کدهای منبع باز (Open Source Code Review Hosting): یک سرویس ارائه شده توسط برخی شرکت‌های میزبانی وب است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کدهای منبع باز خود را در آنجا آپلود کرده و مورد بررسی قرار دهند. این سرویس به شکل خودکار، کدهایتان را به منظور چک کردن عملکرد، امنیت و قابلیت دسترس پذیر بودن، به سرویس‌های مختلف ارسال کرده و نتایج را به شما اعلام خواهد کرد. هدف اصلی این مدل هاستینگ، عملکرد بهینه و حفظ امنیت سایت‌های منبع باز می‌باشد.
  • هاست تحت شبکه خصوصی مجازی (Virtual Private Network Hosting): سرور خصوصی مجازی یا همان VPN بین سرور اشتراکی و سرور اختصاصی قرار می‌گیرد. با VPN وبسایت شما یک سرور را با وبسایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد، اما تعداد وبسایت‌ها بسیار کمتر است. با اینکه سرور اصلی به‌صورت مشترک استفاده می‌شود، اما با VPN وبسایت شما دارای منابع اختصاصی خواهد بود.

Host

تفاوت هاست و دامین

دامنه به بیان ساده نشانی ما در دنیای اینترنت است. برای مثال منزل مسکونی شما در یک نقطه از این کره خاکی ساخته شده و آدرس مشخصی دارد. مثلا اینطور برای سایرین توضیح می‌دهیم: کشور ایران، استان فلان و… حال منزلمان را که روی هوا نمی‌توانیم بسازیم! باید یک زمین را برای ساخت آن در نظر بگیریم. این فضا در دنیای وب همان فضای میزبانی یا هاست (Host) می‌باشد.

آریالینک با سابقه‌ای بیشتر از 15ساله آماده خدمت رسانی در زمینه فراهم سازی انواع خدمات میزبانی وب یا همان هاستینگ به شما عزیزان می‌باشد.

Host

Scroll to Top