WhatsApp-Marketing

واتساپ مارکتینگ (WhatsApp Marketing)

واتساپ مارکتینگ (WhatsApp Marketing)

تبلیغات واتساپ یا واتساپ مارکتینگ یکی از روشهای تبلیغاتی نسبتا جدید است که اخیرا (بخصوص در دوران کرونا و پس از آن) پرطرفدار شده و در لیست تبليغات ارزان قیمت و تقریبا پربازده به حساب می‌آید. البته تبلیغات واتساپی از تبلیغات پیامکی گران قیمت‌تر بوده و میزان بازدهی بالاتری نیز داشته و تا قبل از محدود شدن دسترسی به واتساپ در اینترنت سراسری کشور پرمصرف‌تر بود و این روزها به علت محدویت دسترسی به واتس اپ خیلی کم‌مصرف‌تر شده اما همچنان وجود دارد و قابل استفاده است.

واتساپ مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌های کسب و کاری گفته می‌شود که با استفاده از پلتفرم واتساپ به منظور فروش، تبلیغات و ارتباط با مشتریان انجام می‌گیرد. در واتساپ مارکتینگ، کسب و کارها و شرکت‌ها به آسانی می‌توانند با مشتریان خود در تماس بوده، پاسخگوی سوالاتشان باشند و خدمات خود را به آنان ارائه دهند. همچنین با کمک واتساپ مارکتینگ، شرکت‌ها و یا حتی اشخاص می‌توانند به آسانی تبلیغات خود را در قالب پیامک چندرسانه‌ای (MMS) یا پست صوتی (Voice Message) برای کاربران ارسال کرده و نظر آن‌ها را جمع‌آوری نمایند.

انواع واتساپ مارکتینگ

واتساپ مارکتینگ

واتساپ مارکتینگ به منزله راهکاری برای فروش و تبلیغ خدمات و محصولات، در چند ساله اخیر به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته است. در همین راستا انواع مختلفی از واتساپ مارکتینگ وجود دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  • پیام‌رسانی تبلیغاتی: در این روش از واتساپ مارکتینگ، شما با استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف، پیام‌های تبلیغاتی خود را برای کاربران ارسال کرده و آن‌ها را به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات خودتان دعوت می‌کنید.
  • بات: بات، درواقع چت با هوش مصنوعی است که با کاربران برای پاسخگویی به پرسش‌ها و نظراتشان همکاری می‌کند. در این روش از واتساپ مارکتینگ، شما با کمک بات، پاسخگویی به سوالات کاربران را بسط داده و آن‌ها را به خرید محصول و یا استفاده از خدمات خودتان دعوت می‌کنید.
  • گروه‌های واتساپ: در این روش از واتساپ مارکتینگ، شما با ایجاد گروه‌های واتساپی، کاربران را به خرید محصول و یا استفاده از خدمات خودتان دعوت می‌کنید. در این گروه‌ها، کاربران می‌توانند با هم درباره محصولات یا خدمات شما بحث کنند و نظرات خودشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • پخش تبلیغات: در این روش از واتساپ مارکتینگ، شما با استفاده از پخش تبلیغات، محتوای خودتان را به کاربران واسطه‌ای نشان می‌دهید. برای مثال شما می‌توانید تبلیغات خود را در کانال‌های واسطه‌ای به نمایش گذاشته و آن‌ها را به سایر کاربران انتقال دهید.

مزایای واتساپ مارکتینگ

WhatsApp-Marketing

  • دسترسی ساده به مشتریان: با استفاده از واتساپ، شما می‌توانید به آسانی با مشتریان خودتان در ارتباط باشید و از طریق پیام‌های کوتاه، تبلیغات خودتان را برای آن‌ها ارسال کنید.
  • کم هزینه بودن: استفاده از واتساپ به منظور تبلیغات، هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به سایر روش‌های دیگر دارد. شما نیاز به پرداخت هزینه برای چاپ تبلیغات، پخش تلویزیون و یا رادیو نخواهید داشت.
  • قابل دسترس بودن: واتساپ در حال حاضر بیش از 2میلیارد کاربر فعال دارد. درنتیجه شما اطمینان دارید که پیام‌هایتان به دست مخاطبان خودتان خواهد رسید.
  • قابل استفاده در سطح جهان: واتساپ در سطحوح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درنتیجه شما مجبور نیستید با قوانین و مقررات تبلیغاتی مختلف در سراسر جهان آشنا باشید.
  • امکان ارسال پیام‌های چند رسانه‌ای: با کمک واتساپ، شما می‌توانید پیام‌های چند رسانه‌ای مثل تصاویر، ویدئوها و فایل‌های صوتی را به مخاطبین هدف خودتان ارسال کنید.
  • قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه: با استفاده از واتساپ، شما می‌توانید با افراد مختلف در تعامل بوده و به پرسش‌هایشان پاسخ داده و نظراتشان را جمع آوری کنید.
  • قابل استفاده برای هر مدل کسب و کاری: همه نوع کسب و کار و تجارتی، از فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا رستوران‌ها، همگی می‌توانند از واتساپ برای تبلیغات خودشان بهره‌مند شوند.

تیم آریالینک با تجربه بیشتر از 15 ساله در حوزه واتساپ مارکتینگ و به طور کلی انواع دیجیتال مارکتینگ، کمک کننده شما در این زمینه میباشد تا بتوانید به خواسته‌های خودتان برسید و فروشتان را چندین و چند برابر کنید.

WhatsApp-Marketing

Scroll to Top