instagram

خدمات اینستاگرام (Instagram Services)

خدمات اینستاگرام (Instagram Services)

اینستاگرام یا اینستاگرم که در انگلیسی به شکل Instagram نوشته میشود و به اختصار به آن اینستا (Insta) می‌گویند، در اصل یک سرویس اینترنتی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و برقراری ارتباطات اجتماعی است. کاربران در اینستاگرام عکس یا ویدئوهای کوتاه از موضوعات دلخواه خود می‌گیرند و با سایر کاربران اینستاگرامی به اشتراک می‌گذارند. هر کاربری در اینستاگرم میتواند دنبال شونده یا فالوئینگ (Following) و دنبال کننده یا فالوئر (Follower) داشته باشد.

شبکه اجتماعی اينستاگرام را کوین سیستروم و مایک کرایگر بنیان نهادند و هم‌اکنون شرکت متا (با نام قبلی فیس‌بوک) به مدیریت مارک زاکربرگ، مالکیت آن را برعهده دارد. خدمات اینستاگرام آریالینک شامل تولید محتوای چندرسانه‌ای به علاوه اشتراک گذاری زمانبندی شده و منظم، افزایش فالوور (فالوئرلایک، کامنت، بازنشر (شیرسیو، بازدید آی جی تی وی (IGTVبازدید پست، بازدید ویدئو، افزایش نرخ نامزدی در اکسپلور، ارسال دایرکت انبوه و ده‌ها سرویس دیگر برای این شبکه اجتماعی قدرتمند و پرمخاطب میباشد.

مزایای اینستاگرام

اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی در بین ایرانیان کاربرد دارد که حتی با وجود فیلترینگ کشوری، جایگاه خود را همچنان حفظ کرده است. اینستاگرام فضایی رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانند سوای دیدگاه سرگرم کننده ای که می‌توانند به آن داشته باشند، کسب و کار خود را هم در آن تبلیغات کنند و یا حتی به راحتی کسب و کاری جدید به وجود بیاورند.

شما اگر دانشی جزئی هم در حوزه شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، و یا اگر حتی اصلا اطلاعاتی نداشته باشید، به سرعت می‌توانید خود را با این پلتفرم جذاب وقف دهید تا در آن منبع درامد مفیدی برای خودتان ایجاد کنید.

برخی از مزایای ویژه اینستاگرام که در حوزه کسب و کار میتواند به شما کمک بسیار شایانی کند را در زیر برایتان لیست کرده‌ایم:

instagram

  1. معرفی برند و مدل کسب و کار با اینستاگرام مارکتینگ: اینستاگرام بستری رایگان در اختیار شما و تجارت شما خواهد گذاشت که حتی اگر تازه کار باشید و تعداد دنبال کننده‌های زیادی نداشته باشید، درصورتی که راهکارهای حرفه‌ای بلد باشید میتوانید پیج خود را به اکسپلور ببرید و کسب و کار خودتان را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید.
  2. افزایش رتبه سئو در گوگل با اینستاگرام مارکتینگ: اینستاگرام به صورتی غیرمستقیم به افزایش رتبه سئو سایت شما کمک خواهد کرد. به این صورت که وقتی در قسمت بایو یا در هر قسمت دیگری از پیج خود که به معرفی سایت خود بپردازید، دنبال کننده‌ها را به سوی سایت خود فرامیخوانید. این فراخوانی به گوگل میفهماند که سایت شما ارزشمند است و رتبه سئو شما بهتر خواهد شد.
  3. ارتباط مستقیم با مخاطبان با اینستاگرام مارکتینگ: ساختار شکل‌گیری اینستاگرام بر پایه ارتباطات اجماعی است، یعنی به زبان ساده‌تر یک شبکه اجتماعی محسوب میشود. در شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط مستقیم با مخاطب وجود دارد. درنتیجه اینستاگرام نیز چنین بستر مناسبی را بریتان به ارمغان خواهد گذاشت.
  4. تسلط بیشتر بر برند با اینستاگرام مارکتینگ: از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم از اینستاگرام استفاده میکنند، ساخت یک پیج اختصاصی در محیط اینستاگرام، به شما ارزش و اعتبار بیشتری خواهد بخشید. یعنی درواقع تسلط خود را بر روی کسب و کار خودتان زیادتر میکنید.
  5. کاهش هزینه‌ها با اینستاگرام مارکتینگ: اگر به تبلیغات برای کسب و کار خودتان نیازمند باشید، بسترهای بسیاری از جمله رسانه‌های صوتی و تصویری، بنرها و کارت ویزیت‌ها، ارسال پیامک و… برای شما مهیا شده است که هرکدام نیازمند پرداخت هزینه‌های مرتبط با خود هستند. اما اینستاگرام فضایی رایگان تحت عنوان پست و استوری در اختیار شما قرار داده است. اما این تفاوت هم وجود دارد که چنین روش تبلیغاتی با کمک اینستاگرام مارکتینگ از سایر روش‌ها زمانبرتر میباشد.
  6. بستری برای اشتراک گذاری جزئیات با اینستاگرام مارکتینگ: با کمک اینستاگرام شما میتوانید به راحتی، جزئیات در مورد تولید محصول، معرفی کارمندان، نحوه عرضه کردن و هر دیتیل دیگری که تمایل دارید را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید.
  7. اطلاع‌رسانی همگانی با اینستاگرام مارکتینگ: با به همراه داشتن یک پیج اینستاگرامی، به آسانی می‌توانید در مورد محصولات جدید، روند پیشرفت، تخفیفات، اتفاقات مهم، برندگان قرعه‌کشی و هر مورد دیگری به عموم اطلاع‌رسانی کنید.
  8. پشتیبانی و خدمات مشتریان با اینستاگرام مارکتینگ: از آنجایی که ارتباط با مخاطبان در اینستاگرام همواره برقرار است، درنتیجه شما میتوانید با پشتیبانی به موقع و خوب خودتان، در مورد نحوه کسب و کار خودتان شفاف سازی کنید و با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، اعتماد بیشتری برای تجارتتان جلب کنید.

instagram

انواع خدمات اینستاگرامی

افزایش لایک

همانطور که می‌دانید، لایک بیشتر یک پست و یا استوری به منزله اعتبار بیشتر و اهمیت بیشتر آن مطلب است. و درواقع نشان می‌دهد که آن موضوع تا چه اندازه برای کاربران جذاب و ارزشمند بوده است. حال کسب اعتبار یا یافتنی است و یا ساختنی، یعنی یا می‌شود محتوای جذاب‌تر تولید کرد و بیشتر آن‌را در معرض دید قرار داد تا لایک بیشتری بگیرد، و یا می‌شود از تکنیک‌های افزایش لایک کمک گرفت که این روش خود به دو دسته‌ی افزایش لایک واقعی و افزایش لایک غیرواقعی تقسیم بندی میشود.

در روش افزایش لایک ریل (واقعی) عموما به این صورت عمل میشود که پست مدنظر شما در یک پیج و یا اپ واسط قرار گرفته و کاربران آن پیج یا اپلیکیشن در ازای دریافت یک سری خدمات، پست شما را لایک می‌کنند.

در روش افزایش لایک فیک (غیرواقعی) عموما یک سری پیج‌های فیک که عموما رباتیک مدیریت می‌شوند، پست شما را لایک می‌کنند. این روش به دلیل ارزان بودن طرفداران زیادی دارد.

instagram

افزایش کامنت

همانند لایک، کامنت نیز به ارزش و اعتبار پیج شما کمک می‌کند و حتی ارزش بیشتری از لایک دارد. کامنت درواقع دیدگاه کاربران را نسبت به پست شما نشان می‌دهد. البته این کامنت می‌تواند هم به زبان فارسی خودمان باشد، و هم به زبان دیگری که عموما انگلیسی است باشد. کامنت هم به دو روش واقعی و غیرواقعی قابلیت افزایش دارد.

افزایش کامنت ریل به همان ترتیب لایک صورت میگیرد و به همان شکل در معرض دید کاربرانی قرار می‌گیرد که در ازای دریافت یک سری آپشن، بر روی پست شما کامنت می‌گذارند تا به نوعی برایتان افزایش اعتبار ایجاد کنند.

افزایش کامنت فیک هم روشی است که عموما توسط ربات‌ها یک سری پیام از پیش تعیین شده بر روی پست موردنظر شما گذاشته می‌شود.

instagram

سیو پست

یکی از مهم‌ترین خدماتی که زیرمجموعه خدمات اینستاگرام محسوب می‌شود، سیو پست می‌باشد. از آن‌جایی که سیو پست نشان می‌دهد تا چه اندازه برای کاربران مهم بوده که دوست دارند بعدها هم دوباره به آن رجوع کنند، درنتیجه از ارزش بسیار بالاتری نسبت به لایک و کامنت برخوردار است. این سیو پست هم می‌تواند توسط افراد واقعی و یا به شکل رباتیک توسط ربات‌ها صورت بگیرد. بدیهی است که سیو پست توسط افراد واقعی که پیج اینستاگرامی فعالتری دارند، بسیار ارزشمندتر می‌باشد.

instagram

افزایش فالوور

به میزان دنبال کنندگانی که پیج یا همان صفحه شما را در اینستاگرام دنبال میکنند فالوور (فالوئر) گفته می‌شود. ابتدایی‌ترین چیزی که در یک پیج مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، میزان فالوورهای آن است. در باور عموم این‌گونه نقش بسته که یک پیج با فالوور بالاتر، بهتر و ارزشمندتر است، چون درواقع کسانی آن‌را دنبال میکنند که محتوای آن پیج و یا خود شخصیت آن پیج را دوست دارند. روش افزایش فالوور دقیقا مطابق با افزایش لایک و کامنت به همان دو صورت واقعی و غیرواقعی انجام می‌گیرد.

در افزایش فالوور واقعی از آن‌جا که افراد واقعی پیج شما را دنبال می‌کنند، درنتیجه می‌توانند واقعی لایک کنند و کامنت‌های واقعی بر روی پست‌های شما بگذارند. در فالوورها این تفاوت هم وجود دارد که فالوورها می‌توانند مربوط به موقعیت خاصی شوند و یا به مکان به خصوصی محدود نباشند. البته این محدودیت ارزشمند است، چون می‌توان دقیقا همان کاربرانی را به عنوان فالوور در پیج داشت که به درد شما و کسب و کار شما می‌خورند. همین مسئله باعث میشود که کامنت‌های مرتبط و ارزشمندتری بر روی پست‌های شما بگذارند و بیشتر پست‌هایتان را دنبال کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

اما در صورتی که فالوورها فیک باشند یا از موقعیت‌های نامرتبط باشند، تعامل آن‌ها با پیج شما بسیار پایین‌تر خواهد بود و اینستاگرام این را می‌فهمد و درنتیجه می‌تواند نتیجه‌ی عکس بگذارد. یعنی اینستاگرام این‌طور می‌فهمد که وقتی این تعداد کاربر در پیج شما هستند و فقط درصد کمی از آن‌ها تعامل نشان می‌دهند، یعنی پست شما برایشان جذاب نیست و به همین دلیل پست شما را وارد اکسپلور نخواهد کرد.

instagram

افزایش بازدید

یکی دیگر از خدمات اینستاگرامی که می‌شود در اختیار کاربران قرار داد، دیده شدن بیشتر پست یا استوری یا همان افزایش بازدید پست و استوری می‌باشد. این روش عموما به این صورت انجام می‌شود که پیج یا پست یا استوری مورد نظر شما توسط پیج‌های دیگر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. اگر آن پیج‌ها به موضوعی که در پیج خودتان به آن می‌پردازید مرتبط باشد، بسیار مفیدتر واقع خواهد شد. همچنین گاهی ممکن است اقداماتی به جهت ورود پست شما به اکسپلور صورت گیرد تا بازدید بیشتری بر روی عکس یا ویدئو شما انجام شود.

برای مثال فرض کنید شما در پیج خودتان محتوای آموزشی خوراکی قرار می‌دهید. اگر پیج خودتان را توسط افرادی که آموزش آشپزی می‌دهند و یا مثلا تستر غذا هستند به معرض تبلیغات بگذارید، بازدهی بسیار بهتری خواهید گرفت. چون کسانی که آن پیج‌ها را دنبال می‌کنند، درواقع به نوعی خوراکی و آشپزی را دوست دارند. پس اگر آن‌ها پست شما را ببینند، می‌توانید از آن افراد، فالوور، کامنت، لایک و سیو پست بیشتری دریافت کنید که در ادامه برایتان بهتر خواهد شد.

همچنین خدمات دیگری نیز در اینستاگرام در این زمینه‌ی بازدید وجود دارد که میزان بازدید لایو را افزایش خواهد داد. درواقع تعداد کاربرانی که نشان می‌دهد در حال دیدن لایو شما هستند، بیشتر نشان داده خواهد شد.

instagram

ارسال دایرکت انبوه

یکی از راه و روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام، ارسال پیام به شکل گسترده در صفحه دایرکت افراد مختلف می‌باشد. چنین ارسال پیامی با محدودیت‌هایی مواجه است. زیراکه اگر خارج از حد طبیعی انجام بگیرد، اینستاگرام پیج شما را لاک (قفل) و یا حتی بلاک (مسدود) خواهد کرد. چنین روش تبلیغاتی ضمن رایگان بودن بازدهی خوبی هم میتواند داشته باشد. چون دقیقا مخاطبین هدف مشخص شده و اگر پیج فعال انتخاب شود، به احتمال بسیار قوی تبلیغ شما را خواهند دید.

آریالینک با دارا بودن دانش حرفه‌ای در حوزه خدمات اینستاگرامی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدهی بسیار بهتری از پیج و یا کسب و کار خوتان بگیرید و خیالتان از بابت عدم انسداد پیج خودتان راحت باشد.

instagram

دریافت مجوز پیج اینستاگرام

مجوز اینستاگرام به دو صورت وجود دارد. یک مجوز ایرانی و دیگری مجوز خود اینستاگرام که به تیک آبی معروف شده است. مجوز ایرانی به این شکل است که شما باید کسب و کار خودتان را به سازمان فرهنگ و ارشاد معرفی کنید تا بتوانید برای کسب و کار خود مجوز کسب کنید. این مجوز برای پیج‌هایی که فعالیت تجاری دارند و بیشتر از 5هزار دنبال کننده دارند، ضروری است. طبق قوانین کشوری پیج‌هایی که بیش از میزان گفته شده فالوور داشته باشند و این مجوز را دریافت نکرده باشند، احتمال مسدودیت پیج آن‌ها وجود خواهد داشت.

اما برای دریافت مجوز از سوی خود اینستاگرام (تیک آبی) شما یک سری مدارک را به اینستاگرام ارسال می‌کنید که آن‌ها پس از بررسی احتمال دارد آن تیک اعتبار را به پیج شما اضافه کنند. دریافت تیک آبی نیازمند یکسری ویژگی‌ها می‌باشد. این ویژگی‌ها را در زیر برایتان لیست کرده ایم:

  1. اکانت شما باید دارای اعتبار باشد، یعنی مالک آن یک شخص یا برند معتبر باشد.
  2. اکانت شما باید منحصربه‌فرد باشد. به بیانی دیگر تنها یکی از اکانت‌های شما میتواند تیک آبی دریافت کند.
  3. اکانت شما باید اطلاعات کاملی ازجمله نام، بیوگرافی، تصویر پروفایل و… را داشته باشد و برای سایرین قابل مشاهده باشد.
  4. اکانت شما باید شناخته شده باشد و توسط سایر کاربران جستجو یا سرچ شود و فعالیت بالایی داشته باشد. ضمن اینکه باید دست‌کم یک پست درون پیج خود داشته باشید.

instagram

ورود به اکسپلور

اینستاگرام از الگوریتم‌های مخصوص به خود برای نشان دادن یک پست در قسمت اکسپلور استفاده می‌کند. به شکل کلی اگر تعاملات افراد با محتوای پیج شما مورد قبول اینستاگرام واقع شود، آن را وارد اکسپلور خود خواهد کرد. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل رعایت یکسری نکات اصولی است که این شناخت توسط افراد باتجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ صورت گرفته است. آریالینک با سابقه طولانی در این حوزه می‌تواند برای ورود به اکسپلور و درنتیجه افزایش بازدید، فالوور، کامنت، لایک و سیو پست به شما کمک بسیار شایانی کند.

instagram

آموزش اینستاگرام

یکی دیگر از خدماتی که در حوزه اینستاگرام توسط تیم آریالینک صورت می‌گیرد، آموزش اینستاگرام و ترفندهای اینستا می‌باشد. آریالینک می‌تواند در ازای دریافت هزینه، این اطلاعات زمینه‌ای را در اختیار شما قرار دهد. این اطلاعات در ازای صرف وقت و هزینه بسیاری بدست آمده، درنتیجه در اختیار گذاشتن رایگان آن‌ها، کار معقولانه‌ای نیست. با کمک این پکیج آموزشی اینستا می‌توانید صفر تا صد آموزش اینستاگرام را از آریالینک دریافت کنید.

 

اینستاگرام مارکتینگ

instagram

همانطور که میدانید با توجه به محدودیت دسترسی به اپلیکیشن اینستاگرام (instagram) در اینترنت کشورمان، اینستا همچنان محبوبترین اپ ارتباطی یکطرفه/دوطرفه در ایران است. طبق آخرین آمارهای موجود اينستاگرام حدود 25میلیون کاربر ایرانی را به خود جذب کرده و به عنوان یکی از فعالترین و پرمخاطب‌ترین بازارهای مجازی کشور به حساب می‌آید. طبعا با توجه به این شرایط تبلیغات اینستاگرامی یا همان اینستا مارکتینگ (Insta Marketing) هم یکی از مهمترین و پرمصرف‌ترین روشهای تبلیغاتی برای دسترسی به بازار هدف یا مخاطب هدف در کشور ما به شمار می‌آید.

اینستاگرام مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی نوین برای صاحبان کسب‌ و کار است تا با مخاطبان هدف خود در ارتباط بوده و محصولات خود را از طریق اینستاگرام مارکتینگ معرفی کنند. البته اینستاگرام مارکتینگ تنها به معرفی محصولات محدود نمی‌شود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباطی منطقی بین شما با مخاطبان و مشتریانتان برقرار باشد. مانند اطلاع‌رسانی به مشتری، نشان دادن ماهیت کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتریان و بسیاری موارد دیگر.

به شکل کلی بازاریابی در اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ را به دو روش می‌توان انجام داد:

  • تبلیغات کسب و کار ازطریق واینرها، اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرامی
  • تولیدمحتوای منحصربه‌فرد در پیج خود و تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقا پیج

instagram

بهترین نوع اینستاگرام مارکتینگ، استفاده از هردو روش گفته شده با استفاده از یک استراتژی دقیق و منظم است. یعنی در ابتدا پیج خود را به میزان مطلوبی پیشرفت دهید، برای آن ظاهرسازی شیک کنید، محتوای موثر و مفید تولید کنید و سپس برای معرفی پیج خود از صفحات محبوب اینستاگرام کمک بگیرید.

در روش تبلیغات از طریق واینرها، شما تنها بابت میزان بازدیدی که برای کسب و کار خود از صفحات با دنبال کننده بالا میگیرید، هزینه پرداخت میکنید. برای مثال شما به میزان توافق شده‌ای به یک پیج پرفالوور پول پرداخت میکنید و او ضمانت میکند که از طریق پست یا استوری، تبلیغات شما را به تعداد مشخص شده‌ای که با هم به توافق رسیده‌اید، به معرض نمایش بگذارد.

اما در روش تولیدمحتوا، شما با با وقت گذاری و ظاهرسازی مطلوب و تولیدمحتوای ویژه برای صفحه خودتان، کاربران اینستاگرام را ترغیب میکنید تا پیج شما را فالو کنند. در این روش هرچقدر که بتوانید محتوای مناسب‌تر و درعین حال جذاب‌تری برای کاربران به کار بگیرید، شانس دنبال شدنتان بیشتر خواهد شد.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به دو شکل بازدیدی و تعرفه‌ای و در قالب پست یا استوری انجام می‌گیرد. تبلیغات بازدیدی به این صورت است که شما در ازای رسیدن به میزان بازدیدی که مدنظر دارید، به ناشر تبلیغ خود هزینه پرداخت می‌کنید. تبلیغات تعرفه‌‌ای را نیز می‌توان به دو روش زیر تقسیم‌بندی نمود:

  • تبلیغات انتشار محتوا: در این مدل از تبلیغات، عکس یا ویدئو آماده شما توسط پیج‌ها و بلاگرها در پست یا استوری منتشر می‌گردد.
  • تبلیغات اینفلوئنسری: در این مدل از تبلیغات، محتوای شما توسط افراد بلاگر تولید شده و در قالب استوری یا پست انتشار می‌یاید.

instagram

آریالینک با سابقه بیش از 15سال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و به طور کلی در حوزه نرم افزاری و با شعار اجرای هرگونه نیازمندی منطقی شما در بستر وب، آماده ارائه خدمات متنوع به شما در زمینه اینستاگرام می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس داشته باشید.

Scroll to Top