Virtual-Private-Server

سرور مجازی (VPS | VDS)

سرور مجازی (VPS | VDS)

سرور مجازی در زبان علمی به نام VPS (مخفف Virtual Private Server) به معنی سرور خصوصی مجازی و در فارسی عامیانه به اسم سرورمجازی شناخته میشود. سرور مجازي در اصل یک ماشین مجازی یا زیرمجموعه‌ای از یک سرور اختصاصی است که دائم به اینترنت پرسرعت وصل بوده و امکان ارائه خدمات آنلاین را به کاربران میدهد. معمولا منابع سرورهای مجازی اشتراکی بوده و قابل کنترل و اعمال محدودیت هستند.

نوع دیگری از سرور مجازی که در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته به نام VDS (مخفف کلمات Virtual Dedicated Server) به معنای سرور مجازی اختصاصی میباشد. وی دی اس دقیقا همان وی پی اس است، با این تفاوت که منابع آن مانند رم (RAM)، پردازنده (CPU)، پهنای باند (Bandwidth) و سایر موارد به طور کامل و 100% اختصاصی بوده و با هیچ یک از سایر سرورهای مجازی در داخل سرور مادر یا سرور اصلی به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

به بیانی دیگر سرور مجازی نوعی سرور است که با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، به چندین بخش تقسیم شده و هر بخش به عنوان یک سرور مجازی عمل میکند. هر سرور مجازی دارای منابعی مثل پردازنده، حافظه و فضای دیسک بوده که به صورت جداگانه از دیگر سرورهای مجازی در حال اجرا میباشد. با استفاده از سرویس سرور مجازی، کاربران قادر خواهند بود تا نسبت به نصب و پشتیبان گیری از سخت افزار، نگهداری و یا بروزرسانی آن، در مصرف هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشند.

سرور-مجازی

مزایای سرور مجازی

  • هزینه کمتر: سرور مجازی هزینه بسیار کمتری به نسبت سرور فیزیکی دارد، زیراکه شما فقط برای منابع مصرف شده هزینه پرداخت میکنید.
  • انعطاف پذیری: با سرور مجازی، شما میتوانید منابع خود را به آسانی تغییر داده و بسته به نیازهای خودتان ویرایش انجام دهید.
  • امنیت: سرویس‌های سرور مجازی عموما با ابزارهای امنیتی قوی تجهیز شده‌اند و در صورت حملات، اطلاعات شما در چندین لایه از حفاظت قرار دارد.
  • عملکرد بهینه: با استفاده از سرویس‌های سرور مجازی، شما به عنوان یک گروه کوچک، چندین منبع را به شکلی همزمان مشترکا استفاده میکنید، که اینکار عملکردی بهینه را برای شما فراهم می‌آورد.
  • پشتیبان‌گیری آسان: با استفاده از سرويس‌های سرور مجازی، پشتیبان‌گیری از داده‌ها بسیار ساده است و میشود به آسانی از آن استفاده نمود.

سرور-مجازی

کاربردهای سرور مجازی

  • میزبانی وب سایت: این مدل سرور به عنوان یک پلتفرم میزبانی وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از آن، شما میتوانید وب سایت خود را بر روی یک سرور امن و قدرتمند قرار بدهید.
  • اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری: با استفاده از این مدل سرور، شما خواهید توانست برنامه‌های نرم افزاری خودتان را در محیطی امن و پایدار اجرایی کنید. این فرایند به شما کمک میکند تا بتوانید برنامه‌های خودتان را با کارآمدتر و با کمترین خطاها اجرا کنید.
  • ذخیره‌سازی داده‌ها: سروس ذخیره‌سازی داده‌های آسان در این سرورها، قابل دسترس و قابل تغییر است. با استفاده از این پلتفروم‌های ذخیره ساز، شما به آسانی محصولات خودتان را در چشم انداز بلندمدت ذخیره کرده و به داده‌های خود دسترسی خواهید داشت.
  • اجرای سرویس‌های شبکه: این مدل سرور به عنوان یک پلتفرم اجرای سرویس‌های شبکه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از چنین پلتفرم هایی، شما میتوانید سرویس‌هایتان را در چشم‌انداز بلند مدت اجرا کرده و در دسترس بودن آنها را تضمین کنید.
  • اجرای بازی‌های آنلاین: این نوع سرور، امکان اتصال مطمئن، سریع و پایدار به بازی‌های آنلاین مورد علاقه شما را فراهم می‌کند. سرورهای مجازی گیم، گزینه‌های پردازش، حافظه و ذخیره‌سازی بیشتری را به نسبت گزینه‌های میزبانی دیگر ارائه می‌دهند.

سرور-مجازی

مجموعه آریالینک با سابقه‌ای بیشتر از 15 ساله در حوزه‌های مرتبط با وب و ارائه انواع سرورهای مجازی، آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان گرامی میباشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و شروع همکاری از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

Scroll to Top